| کد خبر: 105307 |

ترانزیت ریلی۴۰۶هزار تن بار بین ایران و ترکیه

تین‌نیوز| مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان از ترانزیت 406 هزار تن بار از طریق ریلی بین ایران و ترکیه در 18 ماه گذشته خبرداد.

 

 میرحسن موسوی دیزجی با اشاره به نشست هفته گذشته مدیران راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در مالاتیای ترکیه گفت: از اردیبهشت ماه سال 1394 تا 18 شهریور سال 1395 در مجموع حدود 286 هزار تن بار توسط 8 هزار و 940 دستگاه واگن از ترکیه به ایران و 120هزار تن بار توسط 9 هزار و 647 دستگاه واگن از ایران به ترکیه حمل شده است.

وی با اشاره به اینکه در این نشست راه های تسهیل، ارتقا و روانسازی حمل و نقل ریلی بین دو کشور بررسی شد، گفت: مدیران راه آهن ترکیه در این نشست اعلام کردند که ظرف یکی دو ماه آینده فری بوت (کشتی باری) جدیدی را به ظرفیت 50 واگن در دریاچه وان راه اندازی خواهند کرد.
موسوی اظهارکرد: با راه اندازی این کشتی محدودیتی که در وان داشتیم مرتفع می شود و تمام صاحبان کالا، پیش برنده ها (فورواردرها) و شرکت های حمل و نقل دیگر نگرانی از بابت تاخیر واگن هایشان را نخواهند داشت.

وی به اقدام کشور ترکیه در زمینه افزایش سرعت سیر قطارهای باری و مسافری اشاره کرد و افزود: خطوط ریلی در قسمت های زیادی از منطقه مالاتیا و خطوط منتهی به دریچه وان بازسازی و حدود 216 کیلومتر از مسیر بین ایستگاه های موش، تاتوان و وان –کاپیکوی بهسازی شده است.
موسوی اظهارکرد: این اقدام باعث افزایش سرعت سیر واگن ها و سرعت بازرگانی بین 2 کشور شده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: در این نشست بر افزایش حمل و نقل بین 2 کشور ایران و ترکیه به یک میلیون تن در سال تاکید شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که از مرداد ماه سال گذشته به واسطه ناامنی ایجاد شده در کشور ترکیه، تردد ناوگان مسافری بین ایران و این کشور متوقف شده است ولی حمل و نقل بار انجام می شود.
سی و پنجمین جلسه مرزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایران و ترکیه (اداره کل راه آهن آذربایجان - ناحیه 5مالاتیا) روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته با حضور میرحسن موسوی دیزجی مدیرکل راه آهن آذربایجان و اوزیر الکر مدیر کل ناحیه پنج مالاتیای ترکیه برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.