| کد خبر: 6745 |

مدیر کل حمل و نقل پایانه های آذربایجان شرقی در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ وجود ۱۳ هزار و ۵۰۰ کامیون فرسوده در ناوگان باری آذربایجان شرقی

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تعداد 13 هزار و 500 کامیون فرسوده در ناوگان باری استان فعالیت دارند، گفت: آذربایجان شرقی دارای رتبه اول در فرسودگی ناوگان باری کشور است.

داریوش باقرجوان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به وضعیت حمل و نقل بار در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: مجموع ناوگان باری استان آذربایجان شرقی به 28 هزار دستگاه کامیون می رسد که از این تعداد 13 هزار و 500 دستگاه فرسوده هستند.

وی افزود: در حال حاضر آذربایجان شرقی رتبه اول فرسودگی ناوگان کشور و همچنین رتبه سوم از لحاظ سن ناوگان را در دست دارد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه های آذربایجان شرقی با اشاره به حجم 19 میلیون تنی تقاضا برای حمل بار در استان بیان داشت: ناوگان باری استان پاسخگوی جابجایی 55 میلیون تن است و زمانی که عرضه 2.5 برابر تقاضا باشد خود به خود هزینه مازاد تولید می کند.

باقرجوان تصریح کرد: با استفاده از یک دستگاه کامیون جدید به میزان 23 لیتر نسبت به یک کامیون دهه 70 در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و اگر کامیون رایگان هم در اختیار رانندگان قرار داده شود، هزینه خرید ناوگان نو از طریق مابع التفاوت میزان سوخت مصرفی قابل بازگشت خواهد بود.

وی با بیان اینکه" در حال حاضر 280 شرکت حمل بار در استان فعالیت دارند" خاطرنشان کرد: به دلیل آیین نامه، تاسیس و تمدید شرکت های حمل و نقل و پایش آنها از طریق سازمان راهداری، طی سال های گذشته خودمالکی و خورده مالکی بسیار افزایش یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیرعامل[…] 0 0

    با عرض سلام خدمت استاد بزرگوار جناب آقاى باقرجوان: احتراما به مطلب خوبى اشاره کرده اید(تمدید شرکت ها) وقتى شرکتى با ضوابط قبل از تاسیس تشکیلات سازمان پایانه هاى کشور(مصوب ١٣۶٧) بامجوز ژاندارمرى سابق و یا اداره راه سابق تاسیس شده و هر سال با پروانه یکساله موقت کار میکند و بعد از این همه سال با شرکت جدید التاسیس برابر میشود عین این میماند که پیکان مدل ١٣۴٧ با آخرین مدل مرسدس بنز برابر میشود…البته این برابرى صرفا در استان آذربایجان شرقى که سیاست مدیران اسبق آن بود اعمال گردیده و هیچ نظارتى صورت نگرفته و الا در صورت نظارت و اجراى دقیق آیین نامه ها که بدرستى خطوط قرمز را به شرکتها ترسیم کرده أجرا میگردید وضیعت ناوگان استان بهتر از این بود…

  • 0 0

    من بعنوان کارشناس حمل و نقل در استان آذربایجانشرقی و عضو هئیت مدیره یک شرکت حمل و نقل باری بر این اعتقاد هستم که دلیل عقب ماندگی استان در نوسازی ناوگان باری بر میگردد به تفکرات کج مدیران و کارشناسان اداره کل. متاسفانه در آن اداره کل نظرات یک کارشناس ۵ سال سابقه خیلی برتر و کارا تر از معاونین و مسئولین ادارات است. البته اقای باقرجوان فکرهای متفاوتی از مدیران قبلی دارد و طبق اطلاعات واصله به تغییرات پرسنل و شایسته سالاری اعتقاد زیادی دارد. ما ابواب جمعی و اصحاب حمل و نقل بر این قضیه ایمان داریم.

  • هادی 0 0

    کم هزینه ترین کار در این فروش بارنامه و cmr است که شرکتها به رانندگان میفروشند و هیچ هزینه ای هم به آنها ندارد. بنظر من بایستی یک مدت ۵ ساله به شرکتهای حمل و نقل داده شود تا در این مدت هر کدام از شرکتها متناسب با محل فعالیت چندین ده دستگاه کامیون به نام شرکت خریداری نمایند و در صورت عدم تامین وسائط نقلیه ملکی کم کم سطح فعالیت شرکتها محدود و در مدت مقرر لغو پروانه شوند.

  • lمدیرعامل شرکت 0 0

    باعرض سلام خدمت جناب مهندس باقرجوان مدیر کل محترم حمل ونقل وایانه های استان آ ش بنده یک پیشنهاد دارم درخصوص توانمند سازی شرکتها. شرکت حمل ونقل زمانی می تواند به ناوگان جدید وبه قولی شرکت محوری دست یابد بتواند کارمزد قانونی که توسط سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای تصویب شده اخذ نماید که این موضوع در استان آذربایجانشرقی مخصوصا در شهرستان بستان آباد رعایت نمی شود عده ای آمده اند به انحائ مختلف شرکت تاسیس نموده اند اولا با ۲درصد یا کمتر ازآن بارنامه می نویسند ثانیاخارج حوزه استحفاظی شرکت اقدام به صدور بارنامه می نماییند که دراین حق دیگران راضایع می کنند ثالثا بعضی از اینها با دفتر ۳ ۴که بامجوز قبلی زمان سابق دریافت نموده اند آنجا فعالیت می نمایند وشرکتی که باضوابط جدید تاسیس شده خدماتشان یکسان می باشد ازجناب آقای مهندس باقرجوان استدعا داریم دستور رسیدگی به این مسایل بدهند تا احقاق حق گردیده و مطمئنا اگر شرکتها به حق واقعی خودبرسند میتوانند توانمند گردیده ودرنوسازی ناوگان نقش موثری بگذارند

  • فولاذی 0 0

    فعلا سیاستهاى حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از طریق معاونت حمل ونقل سازمان و مدیریت اسبق استان و معاونت حقوقی سازمان پیگیری میشود که در این زمینه امیدواریم اختیارات تام به آقاى باقر جوان نصیب گردد…