| کد خبر: 5957 |

خط یک مترو تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری کامل می‌رسد

تین نیوز | مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از راه‌اندازی فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز تا پایان سال 95 خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  صادق پشمینه‌آذر در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: خط یک قطار شهری، به طول 17.2 کیلومتر، در سه فاز طراحی شده و شامل 18 ایستگاه و دو پایانه ابتدایی و انتهایی است.
 
وی تصریح کرد: اجرای خط یک قطار شهری تبریز در سه فاز پیش‌بینی شده و طبق زمانبندی صورت گرفته، فاز اول خط یک در نیمه نخست سال جاری راه‌اندازی می شود.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز افزود: فازهای دوم و سوم خط یک قطار شهری تبریز به ترتیب در نیمه اول و نیمه دوم سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
پشمینه‌آذر با اشاره به ورود سری اول واگن‌های قطار شهری به تبریز گفت: پس از ورود واگن‌ها، با بررسی‌های صورت گرفته از طرف گروه کارشناسی چینی در دو بخش راه‌اندازی و بررسی تجهیزات، فاز اول خط یک قطار شهری تبریز، واجد شرایط لازم برای راه اندازی، تشخیص داده شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در بین شهرهایی که در آستانه راه‌اندازی قطار شهری هستند، تنها متروی تبریز است که آماده راه‌اندازی است.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز با بیان این که رقم عمده در خرید واگن‌های مترو، متعلق به واگن‌های قطار شهری تبریز است، اظهار کرد: از مجموع 315 واگن خریداری شده به ارزش 127 میلیون یورو، نزدیک به 180 واگن به مترو تبریز اختصاص دارد و دیگر واگن‌ها برای قطار شهری اصفهان و شیراز خریداری شده‌اند.
 
پشمینه‌آذر متوسط قیمت تمام شده هر واگن قطار شهری را حدود 45میلیارد ریال خواند و افزود:  تا این مقطع، مجموع هزینه های صورت گرفته، بیش از ده هزار میلیارد ریال بوده و برای اتمام خط یک، 14هزار میلیارد ریال نیاز است.  
 
وی گفت: نگهداری و راه‌اندازی سیستماتیک قطار شهری، از وظایف سازمانی قطار شهری بوده و امیدواریم بتوانیم به خوبی حافظ این سرمایه ارزشمند ملی باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.