| کد خبر: 5182 |

متروی تبریز تا پایان سال ۹۴ به سه‌راه‌ امین می‌رسد

بهره‌برداری از مترو تبریز همزمان با سوم خرداد سال‌جاری

تین نیوز | شهردار تبریز از افتتاح فاز نخست مترو تبریز همزمان با سوم خرداد سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال 94، شاهد حرکت مترو تا مسیر منتهی به سه راه امین باشیم.
 
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی  در نشست اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با نمایندگان مردم تبریز در مجلس تبریز از مکاتبه شهرداران کلان‌شهرهای کشور با رئیس‌جمهور در خصوص چاره‌جویی برای جبران کمبود درآمدهای ناشی از افزایش هزینه‌ها، در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: با آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، هزینه‌های جاری شهرداری‌ها، افزایش چشمگیر خواهد داشت. این در صورتی است که در قانون مربوط به این طرح، هیچ اعتباری برای جبران هزینه شهرداری‌ کلان‌شهرها منظور نشده ‌است.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تبریز برای اجرای 650 پروژه مهم و تاثیرگذار در سال جاری گفت: سعی می‌کنیم پروژه‌های عمرانی را طبق زمانبندی ارائه شده، مورد بهره‌برداری قرار دهیم؛ اما با این وجود در خصوص جبران افزایش هزینه‌های ناشی از مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، نیازمند توجه مجلس و دولت هستم.
 
شهردار تبریز اظهار کرد: در این راستا، نامه‌ای از طرف شهرداران کلا‌نشهرهای کشور به رئیس‌جمهور ارسال شده، تا در خصوص جبران کمبود درآمدهای ناشی از افزایش هزینه‌ها در آستانه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چاره‌جویی شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته چندین میلیارد تومان، مالیات از سازمان‌ آتش‌نشانی‌و‌خدمات ایمنی و شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری تبریز اخذ شده است. این در صورتی است که این شرکت‌ها، ذاتاً خدماتی هستند و اخد مالیات از آن‌ها، حتی در سال‌های دور نیز بی‌سابقه بوده‌است.
 
وی بودجه شهرداری تبریز را برای سال‌جاری، 30هزار میلیارد ریال خواند و افزود: این بودجه برای پروژه‌های مختلف خدماتی، رفاهی و عمرانی پیش‌بینی شده‌ است.
 
شهردار تبریز با بیان این که تمامی پروِژه‌ها، مطالعه و امکان سنجی شده است، به محوریت فرهنگ و اقتصاد در نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در راستای توجه به تمام ابعاد و جوانب فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ها، بر لزوم پیوست فرهنگی رویکردهای مختلف تاکید دارد.
 
به گفته نجفی پروژه‌های شهرداری تبریز در راستای رشد ارزش افزوده و اثرگذاری عینی در بخش‌های مختلف مدیریت شهری، مطالعه، تدوین و اجرا می شود.
 
وی تصریح کرد: طی توافق صورت‌گرفته با وزارت راه و شهرسازی، فراخوان مربوط به پروژه سامان‌دهی چهارراه شریعتی، تا 20 روز آینده، جهت حضور توانمند‌ترین و بهترین طرح‌ها اعلان خواهد شد.
 
نجفی با بیان این که احیای آثار تاریخی، به طور جدی در دستور کار شهرداری تبریز است، گفت: به این منظور، احیای برج خلعت‌پوشان، به عنوان یکی از کم‌نظیرترین آثار تاریخی کشور و همچنین محوطه‌سازی مجموعه ربع رشیدی، در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد.
 
شهردار تبریز در ادامه با گرامیداشت نهم اردیبهشت –سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا- به برنامه‌های این روز اشاره کرد و افزود: همزمان با روز شوراها، عملیات اجرایی 11 پروژه عمرانی آغاز شده و همچنین پنج پروژه مهم عمرانی نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی احیای بافت فرسوده و حاشیه‌نشین، با بهسازی بلوک میارمیار در بافت تاریخی و مرکزی شهر تبریز، در روز شورا آغاز می شود.
 
شهردار تبریز ادامه داد: همزمان با روز شورا، عملیات اجرایی احداث شش تقاطع‌غیرهمسطح در راستای رفع گره ترافیکی، سهولت تردد و افزایش ایمنی عابران، آغاز خواهد شد. با توجه به مطالعات صورت گرفته، احداث تقاطع‌های زیرگذر و روگذر، در بخش حمل‌ونقل شهری، تحول‌آفرین خواهد بود.
 
نجفی در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های شهرداری تبریز، گفت: با توافقات صورت‌گرفته، به زودی نسبت به تجهیز فرودگاه به یک سالن زیبا و در خور شهر تبریز، اقدام می‌کنیم. همچنین سالن مشابهی را نیز برای پایانه تبریز در نظر گرفته‌ایم.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت قطار شهری تبریز گفت: با اعمال اولویت‌بندی برای ایستگاه‌های مختلف مترو، سعی می‌کنیم روند راه‌اندازی آن را سرعت بخشیده و تا پایان سال 94، شاهد حرکت مترو تا مسیر منتهی به سه راه امین باشیم.
 
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: طبق برنامه صورت گرفته از سوی سازمان قطار شهری، سعی می‌کنیم بخشی از فاز اول را پس از انجام تست‌های کارشناسی و مراحل فنی لازم، همزمان با سوم خرداد –سالروز فتح خرمشهر- به بهره‌برداری برسانیم.
 
نجفی اضافه کرد: با اعطای 900 میلیون دلار فاینانس به شکل EPCF، خطوط یک، دو، سه و حتی بخشی از ترموای شهری تبریز به اجرا رسیده و چهره شهر تبریز به کلی دگرگون می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.