| کد خبر: 153997 |

صدای سوت قطار 120 کیلومتر در ساعت در اداره کل راه‌آهن آذربایجان

سوت قطار 120 کیلومتر در ساعت برای اولین بار در اداره کل راه‌آهن آذربایجان به صدا درآمد.

تین نیوز

سوت قطار 120 کیلومتر در ساعت برای اولین بار در اداره کل راه‌آهن آذربایجان به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شاپور ارصلانی، مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در مراسم تست قطار مسافری با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در مسیر تبریز- سهلان گفت: برای سیاست‌های کلان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری و کاهش مدت زمان سفر برای هموطنان، با همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان راه‌آهن آذربایجان شرایط لازم برای سیر قطارهای مسافری با سرعت 120 کیلومتر در ساعات در مسیر بلاک تبریز - سهلان فراهم شد.

وی افزود: برای ارتقای سرعت سیر قطارهای مسافری در این مسیر، اعضای کمیته تعیین سرعت قطارهای مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران امروز در این اداره کل حضور پیدا کردند و به منظور تست افزایش سرعت وسایط نقلیه ریلی در حدفاصل ایستگاه‌های تبریز- سهلان  قطار تست سرعت در بلاک تبریز- سهلان با حضور اعضای کمیته تعیین سرعت قطارهای مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با شرکت مدیرکل و معاون فنی در سیر و حرکت و ناوگان راه‌آهن آذربایجان تشکیل شد و با سرعت 145 کیلومتر در ساعت در این مسیر سیر آزمایشی خود را انجام داد و مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارصلانی تاکید کرد:شرایط لازم برای اجرایی شدن پیشنهاد این اداره کل و اعزام قطارهای مسافری با سرعت 120 کیلومتر در ساعت در این مسیر مورد تایید اعضای کمیته تعیین سرعت قطارهای مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی، در مورد افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری در سایر مسیرهای اداره کل راه‌آهن آذربایجان تصریح کرد:فعالیت افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری در سه محور تبریز- جلفا، تبریز- رازی و تبریز- مراغه جزو اولویت‌های کاری این اداره کل بوده و در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری در مسیر‌های تبریز- جلفا، تبریز- رازی و تبریز- مراغه خواهیم بود.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.