| کد خبر: 148061 |

سرویس مدارس در تبریز هوشمند شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به ابتکار جدید آموزش و پرورش در هوشمند کردن سرویس مدارس گفت: از طریق سیستم GPS، موقعیت دانش‌آموزان زمان سوار شدن، پیاده شدن و تردد در طول مسیر به اولیا اعلام خواهد شد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با اشاره به ابتکار جدید آموزش و پرورش در هوشمند کردن سرویس مدارس گفت: از طریق سیستم GPS، موقعیت دانش‌آموزان زمان سوار شدن، پیاده شدن و تردد در طول مسیر به اولیا اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی یوسفی، به تشریح طرح‌های ترافیکی به مناسبت بازگشایی مدارس پرداخت و اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در بخش حمل و نقل چهار مسیر عملیاتی تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین راهبرد برای حمل و نقل عمومی، ایمن‌سازی آنهاست، ادامه داد: هدف اصلی از ایمن‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی، ایجاد آرامش خاطر برای اولیاء،سهولت دسترسی‌ها و امنیت بالا در تردد دانش‌آموزان و دانشجویان در طول سال تحصیلی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اضافه کرد: در راستای ایمن‌سازی، اقدام به ایمن‌سازی حواشی مدارس کردیم که خط‌کشی عابر پیاده، استفاده از تجهیزات ترافیکی مناسب، استفاده از تابلوهای خاص، نصب چراغ‌های چشمک زن و رسم علایم روی زمین از جمله اقدامات برای ایجاد مأمن حواشی در مدارس برای رفت و آمد دانش‌آموزان بود.

وی اقداماتی از قبیل هرس برخی درختان جهت دیده شدن برخی تابلوهای ترافیکی و راهنمایی رانندگی را نیز مورد اشاره قرار داد.

یوسفی، یکی از دغدغه‌های اصلی اولیاء را سرویس مدارس عنوان کرد و ادامه داد: هدف اصلی ایجاد آرامش خاطر اولیاء در طول حضور فرزندان خود در مدارس ،عدم استفاده از خودروهای شخصی جهت کاهش تردد خودروهای شخصی در شهر است که از این رو باید سرویس مدارس به صورت ایمن از اول مهرماه ایجاد شود.

وی با اشاره به هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش استان، پلیس راهور و شهرداری در زمینه ایمن‌سازی سرویس مدارس و برپایی جلسات متعدد در ماده 18 و معاونان حمل و نقل مناطق بیان داشت: تمام سرویس‌های تعیین شده برای سال تحصیلی جدید آموزش‌هایی از قبیل بازآموزی قوانین، مقررات راهنمایی و رانندگی و آموزش‌هایی در زمینه نحوه تردد، رفتار و پیاده کردن دانش‌آموزان را گذرانده‌اند.

استفاده از برچسب روی سرویس مدارس

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز افزود: روی همه سرویس مدارس برچسب مخصوصی خواهد بود و پروانه اتوبوس و مینی‌بوس به کارگیری در برخی مدارس نیز به مدت یک سال صادر شده و تحویل رانندگان شده است.

وی خطاب به تمام مدیران مدارس در خصوص اینکه حتماً از سرویس‌های ایمن شده استفاده کنند، گفت: در صورت عدم استفاده از این سرویس‌ها بنابه هر دلیلی باید رانندگان را به معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز معرفی کنند تا رانندگان با گذراندن دوره‌های آموزشی و دریافت برچسب شروع به کار کنند.

یوسفی اظهار کرد: در طول سال نظارت با هماهنگی چندین مجموعه روی سرویس مدارس خواهیم داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی ابتکار جدید آموزش و پرورش در هوشمند کردن سرویس مدارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: از طریق سیستم GPS، موقعیت دانش‌آموزان زمان سوار شدن، پیاده شدن و تردد در طول مسیر به اولیاء اعلام خواهد شد.

نظارت و کنترل مستمر روی سرویس مدارس

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز، اقدامات جدی در بخش کنترل و نظارت را خاطرنشان کرد و افزود: کنترل و نظارت سرویس مدارس از طریق کانال مدیریت باری شهرداری تبریز، اتوبوس‌رانی، تاکسیرانی و سازمان ترافیک به کمک پلیس راهور تبریز به صورت مستمر در طول سال تحصیلی انجام خواهد گرفت.

افزایش فعالیت پارک‌های آموزشی برای کودکان

وی با اشاره به قبل از تعطیلات تابستانی گفت: از آن زمان پارک‌های آموزشی با کمک کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان در شهر فعال‌تر شد که در آن پارک‌ها دانش‌آموزان آموزش‌های ترافیکی به صورت جذاب در سطح مبتدی برای سن کودک گذراندند که نتایج مثبتی نیز به دنبال داشت.

یوسفی افزود: برنامه آتی افزایش پارک‌های آموزشی برای پوشش بیشتر دانش‌آموزان خواهد بود؛ زیرا معتقدیم در این فعالیت‌ها، تاثیر کودکان در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی، مسائل ترافیکی و فرهنگ‌سازی روی والدین خود نیز بسیار زیاد است.

افزایش 33 دستگاه اتوبوس جدید و نوسازی 120 دستگاه اتوبوس برای آغاز سال تحصیلی

وی با اشاره به افزایش 33 دستگاه اتوبوس جدید شامل 13 دستگاه اتوبوس دوکابین و 20 دستگاه تک کابین به مناسبت آغاز سال تحصیلی در ناوگان حمل و نقل عمومی، بیان داشت: همچنین 120 دستگاه ناوگان اتوبوس برای شروع مهرماه نوسازی شده‌اند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با تاکید به افزایش تعداد اتوبوس‌های فعال برای آغاز مدارس در راستای ایجاد ترافیک روان، افزود: با افزایش اتوبوس حمل و نقل باید والدین از استفاده خودروهای شخصی جهت کاهش ازدحام پرهیز کنند و بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید برخی بسته‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح دانش‌آموزان از مسائل ترافیکی در مدارس پخش خواهد شد.

یوسفی برنامه نظارت بر سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را کار تلفیقی با برخی سازمان‌ها و مجموعه‌ها مطرح کرد و گفت: پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک، شهرداری تبریز و آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر به صورت تلفیقی امر نظارت بر روی سرویس مدارس را انجام خواهند داد به طوریکه یکی از بندهای گشت نظارت دستگاه‌ها نظارت، روی سرویس مدارس خواهد بود.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته موضوع نظارت روی سرویس مدارس یکپارچه نبود که این موضوع برای سال تحصیلی جدید حالت تلفیقی پیدا کرده است که قطعاً اثرات مثبتی خواهد داشت.

سالانه 3 هزار کودک و نوجوان در کشور جان خود را در اثر تصادفات از دست می‌دهند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهری متذکر شد: طبق اظهارات پلیس راهور استان، سالانه سه هزار کودک و نوجوان در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و همین آمار عزمی جدی برای مشارکت در موضوع مدیریت ترافیکی را از سوی تمام نهادهای دخیل و شهروندان می‌طلبد که تنها راه نجات توجه به حمل و نقل عمومی و اتخاذ سیاست‌های راهبردی در خصوص مدیریت ترافیکی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.