| کد خبر: 146307 |

خط آهن میانه- بستان آباد طی دو ماه آتی زیر بار ترافیک می‌رود

فرماندار سابق شهرستان بستان آباد گفت: تحقق کامل این پروژه، فصل جدیدی در توسعه شهرستان و استان ایجاد می کند و به احتمال زیاد، خط یک خطوط ریلی این مسیر در طول دو ماه آینده زیر بار ترافیک برود.

تین نیوز

فرماندار سابق شهرستان بستان آباد گفت: تحقق کامل این پروژه، فصل جدیدی در توسعه شهرستان و استان ایجاد می کند و به احتمال زیاد، خط یک خطوط ریلی این مسیر در طول دو ماه آینده زیر بار ترافیک برود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، علی بدرشکوهی در آیین معارفه فرماندار جدید شهرستان بستان آباد با اشاره به نقش امام جمعه این شهرستان در پیشبرد فعالیت‌های دستگاه اجرایی به عنوان یک پدر معنوی گفت: بر اساس هدایت های امام جمعه و هماهنگی و همدلی تمامی مدیران شهرستان، شهرستان بستان آباد بر مدار توسعه قرار گرفته و بر مبنای اجرایی کردن سند تدبیر توسعه شهرستان پیش رفته است.

وی با اشاره به اجرای برخی پروژه‌های مهم در این شهرستان در دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار کرد: اجرای این پروژه بسیار مهم در دولت اصلاحات، آغاز و به دلیل سیاست‌های ناصحیح دولت عدالت محور متوقف شد که مجددا پس از استقرار دولت تدبیر و امید، با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 118 میلیارد تومان به مرحله آبگیری رسیده است.

 وی با اشاره به آخرین وضعیت خط آهن میانه- بستان آباد نیز گفت: تحقق کامل این پروژه، فصل جدیدی در توسعه شهرستان و استان ایجاد می کند و به احتمال زیاد، خط یک خط ریلی این مسیر در طول دو ماه آینده زیر بار ترافیک برود.

 فرماندار سابق شهرستان بستان آباد همچنین با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه چهاربانده کرد جاده ترانزیتی بستان آباد- تبریز نیز گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 27 میلیارد تومان در حال اجراست و پیش بینی می کنیم در فصل کاری سال 96 و یا در نیمه اول سال 97، شاهد بهره برداری از این پروژه مهم باشیم.

 بدرشکوهی از تامین و تخصیص بیش از 23 میلیارد تومان به توسعه روستایی در شهرستان بستان آباد در چهار سال گذشته خبر داد و افزود: این مهم یکی از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید است و امیدوارم این سیاست با قدرت هرچه تمام توسط فرماندار جدید در این شهرستان استمرار یابد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور 73 درصدی واجدین شرایط رای دهی در بستان آباد در پای صندوق های رای خبر داد و عنوان کرد: بیش از 60 درصد از مردم این شهرستان به دکتر روحانی رای داده اند و از این بابت، دین مضاعفی بر گردن ما مسئولان برای خدمت به مردم ایجاد شده است.

وی همچنین از تمامی همکاران خود در فرمانداری شهرستان بستان آباد، طلب حلالیت کرده و اظهار کرد: در هر مسئولیت و جایگاهی باشم به عنوان یک سرباز نظام در خدمت مردم عزیز خواهم بود.

گفتنی است؛ در این آیین، "سید علی موسوی" از سوی استاندار آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست فرمانداری بستان آباد و "علی بدرشکوهی" نیز به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان سراب منصوب شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نکته ای که باعث شده از ظرفیت خط اهن تهران میانه تبریز نتوان استفاده حداکثری کرد.

    عدم امکان استفاده قطارهای دوطبقه مسافری هست .چون تونل های راه اهن در شهرستان میانه با استاندارد 60 سال پیش و قطار های یک طبقه هستند.

    وزارت راه از الان برای تعریض های این تونل ها برنامه ریزی بکنند.

    مزیت قطارهای دوطبقه اشغال کمتر سطح خط اهن هست یک قطار دوطبقه اندازه دو قطار یک طبقه مسافر میبرد همین باعث خواهد شد اشغال خطوط راه اهن کاهش و افزایش سرعت اتفاق بیفتد.

    با اتصال راه اهن رشت ،اردبیل ،ارومیه در اینده ای نزدیک ترافیک خط اهن تهران تبریز بسیار بالا خواهد رفت دولت از الان باید با اتخاذ همین راهکارهای ساده.
    سیگنالیگ ،دوخطه کردن ،برقی کردن خطوط ،
    ظرفیت تردد خط به نحو مطلوب برساند.


    من یادم هست 20 سال پیش قطار تهران میانه 4.5 ساعته میرفت.
    الان با افزایش ترافیک و ظرفیت محدود خط این مسیر 7 ساعته میرود..

    همین اتفاق در خط اهن مشهد تهران شاهدیم چند ده سال پیش برای زیارت میرفتیم قطار این مسیر 9 ساعته میرفت ولی الان از 13 تا 11 ساعت کمتر نمیرود.
    یایک سه خطه چهارخطه شود.یا با برقی کردن ظرفیت افزایش دهد.
    اما بنظر بنده خط تهران مشهد باید سه خطه شود .چون اکثر سفرهای مبدا و مقصد مشهد و تهران هست میتوان مانند سیستم بی ار تی .یک خط قطار مخصوص سیر از تهران تا مشهد بدون توقف گذاشت تا مسیر 7 ساعته برود.
    میشود مثل بی ارتی . در اینده خطوط اهن ویژه برای مقاصد و مبدا های پر تقاضا پیش بینی کرد.