| کد خبر: 145893 |

جاده خطرناک میانه_تبریز جولانگاه خودرهای سنگین باری

اگر هرزگاهی راه وزیر و مسئولی از آن بگذرد، سعی می کنند که راهشان را گج کرده و مسیر اتوبان را در پیش گیرند، جاده باریک و دوطرفه با فاصله بیش از ۱۶۰ کیلومتر از مرکز استان که بیشتر آبستن حوادث تلخ بسیاری شده است.

تین نیوز

اگر هرزگاهی راه وزیر و مسئولی از آن بگذرد، سعی می کنند که راهشان را گج کرده و مسیر اتوبان را در پیش گیرند، جاده باریک و دوطرفه با فاصله بیش از ۱۶۰ کیلومتر از مرکز استان که بیشتر آبستن حوادث تلخ بسیاری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید کوهی طی یادداشتی در میانا نوشت: جاده میانه _تبریز محوری پر رفت و آمد بشمار می آید که از دیر باز پیچ های خطرناک و تونل های متعدد آن شهره عام و خاص بوده، فاصله گرفتن اتوبان زنجان_تبریز از حدود ۵۰ کیلومتری میانه ضمن ایجاد نارضایتی های فراوان همشهریان طی سالیان گذشته باعث بروز مشکلات فراوانی در حوزه حمل و نقل بین شهری شده است، چرا که زیر ساخت های دهه های گذشته دیگر کشس و کنجایش این حجم خودرو را نداشته و تردد خودروهای سنگین باری نیز مزید بر علت شده است.

هفته و ماهی نیست که خبر تصادفی از این محور منتشر نشود، گویی دیگر برایمان از دست دادن جان همشهریان و هموطنان عادی شده، مسئله ای که عمق فاجعه آن در بی تفاوتی مسئولین امر در رسیدگی به مشکلات این مسیر نمایان تر خواهد شد، از وعده چهاربانده کردن جاده میانه _قرچمن گرفته تا ممنوعیت ترد وسایط نقلیه سنگین.

اما مقصر این نابسامانی ها کیست؟ چرا با وجود بروز حوادث مختلف رانندگی و تلفات و جراحات متعدد بجای تسهیل عبور و مرور این محور، طی ماه های اخیر شاهد افزایش  تردد خودروهای سنگین نیز هستیم، خودروهای سنگین و غالباً باطول ۲۰ متر که رانندگی پشت سر آنها و یا سبقت گرفتن از آن کار هر کسی نیست، دل را هم که به دریا بزنی باید هزاران سلام و صلوات نثار کنی تا شاید صحیح سلامت این غول های آهنی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاری و بتوانید سالم به مقصد برسید.

اتوبان زنجان_ تبریز این روزها نه تنها مرحمی برای سیستم حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی نیست بلکه افزایش عوارضی آن نیز موجب هدایت ناخداگاه ماشین آلات سنگین و باربری به جاده قدیم میانه_ تبریز شده است، رانندگانی که از درد پرداختن عوارض های گران مسیر عوض کرده و پیچ های خطرناک میانه _تبریز را به صافی اتوبان ترجیح می دهند.

همین چند روز گذشته بود که بیش ده ها نفر از دانش آموزان عزیزمان را در حادثه داراب استان فارس از دست دادیم، حادثه ای که شاید بازهم نگاه ها را متوجه ایمن سازی راه ها کرد. حادثه از قبیل آن نیز در محورهای موصلاتی میانه کم اتفاق نیوفتاده است، از گرفتاری اتوبوس ها در فصل سرما با ده ها مسافر و کشته و زخمی شدن خانواده های بی گناه که در بسیاری از موارد چوب بی تدبیری مسئولین و نامناسب بودن وضعیت راه ها را خورده اند.

حال تبریز۲۰۱۸ در راه است، رویدادی که محور میانه _ تبریز نیز به عنوان یکی از محورهای گردشگری در آن معرفی شده است، امری که موجب تردد بیش از اندازه مسافرین و گردشگرانی خواهد شد که به امید سفری به یاد ماندنی دل را به این مسیر خطرناک خواهند سپرد.

 

حال بایستی منتظر ماند و دید مسئولین چه تدابیری را جهت روان سازی ترافیک این محور اتخاذ خواهند کرد.

 

منبع: سايت خبری راه دانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام هفته پیش 4 نفر از هم ولایتی های ما در همین جاده ترانزیت میانه تبریز کشته شدند.

    این جاده واقعا خیلی خطرناک هست .

    فکر هم نکنم چهاربانده بکنند چون هزینه عظیمی میخواهد.

    تنها مرهم کار نظر بنده خط اهن دو خطه میانه تبریز موازی این مسیر درحال اتمام ساخت هست.

    باید قطار حومه ای میانه تبریز احداث شود.تا مردم با راه اهن با امنیت بروند.

    همچنین بارهای سنگین معادن و کارخانه فولاد میانه و گیربکس سازی میانه با راه اهن جابجا شوند.
    تا جاده قره چمن خلوت امن شود.

    وزیر راه و شرکت راه اهن باید بدانند راه اهن برای امنیت شهرستان میانه که جاده های بسیار خطرناکی دارد لازم است .

    باید اهتمام بیشتری در اتمام سریعتر خط اهن بکنند