| کد خبر: 138803 |

افزایش نظارت های پلیس بر اعزام حجاج در فرودگاه های آذربایجان شرقی

رییس پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی از افزایش نظارت های پلیسی بر حجاج عازم به مناسک حج در فرودگاه های استان خبر داد.

تین نیوز

رییس پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی از افزایش نظارت های پلیسی بر حجاج عازم به مناسک حج در فرودگاه های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اللهوردی خضرلو سه شنبه در نشست خبری خود با موضوع آشنایی حجاج با مجازات و تبعات حمل مواد مخدر به عربستان گفت: پس از بروز تنش های سیاسی بین کشورمان با عربستان سعودی به دنبال حادثه تاسفبار منا و شهادت حجاج ایرانی و توقف یک ساله مناسک حج، طرف سعودی به دنبال دستاویزهایی با هدف شیعه هراسی و دشمنی با ملت ایران است.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس امسال که پس از یک دوره وقفه، زمینه اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی مهیا شده است، حجاج عزیز باید با دقت و توجه بیشتری نسبت به حضور در کشور عربستان اقدام کنند زیرا با توجه به تیرگی روابط دو کشور و نبود کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عربستان، کوچکترین بی توجهی به موارد مشکل ساز می تواند تبعات جدی و جبران ناپذیری را برای زائران ایرانی به دنبال داشته باشد و امکان حمایت از افراد خاطی بسیار مشکل و زمانبر خواهد بود.

رییس پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر همین اساس حمل هر گونه مواد مخدر سنتی و روانگردان توسط حجاج ممنوع است و در صورت کشف علاوه بر تشکیل پرونده قضایی از پرواز فرد نیز جلوگیری می شود و پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایام حج با تمام توان و امکانات برای پیشگیری از تخلفات احتمالی اقدام خواهد کرد و این امر تنها با هدف حفظ عزت و شأن شهروندان ایرانی در عربستان صورت می گیرد.

وی همراه داشتن قرص های کدئین، متادون و ترامادول را نیز برای حجاج جرم عنوان کرد و گفت: بر اساس قوانین عربستان علاوه بر این موارد، حمل داروهایی مانند دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزازپام و لورازپام نیز جرم محسوب می شود و به همراه داشتن مواد اسیدی چون ترشیجات، آبلیمو، آبغوره، انواع اسپری، کپسول گاز، مواد محترقه و آتش زا، اشیاء برنده و اسباب بازی ها به شکل سلاح نیز در هواپیما ممنوع است.

خضرلو با هشدار به زائران در خصوص به همراه داشتن مواردی چون داروهای گیاهی از جمله شیرین بیان و خشکبارهایی چون توت و کشمش تاکید کرد: به علت شباهت زیاد این اقلام به مواد مخدر، ممکن است در کشور مقصد مشکلاتی برای حجاج ایجاد کنند و همچنین شهروندان ایرانی ضمن خودداری از قرار دادن مدارک مسافرتی در کیف مسافرتی یا چمدان، مواردی چون گذرنامه، بلیط و کارت پرواز را از خود دور نکنند.

وی ادامه داد: به طور کلی حجاج در این سفر چه قبل و چه بعد از گیت بازرسی پلیس به هیچ عنوان بار امانتی را قبول نکنند و وسایل خود را نیز به کسی امانت نسپارند و در صورت نیاز به داروهای خاص، مراتب را قبل از حضور در فرودگاه با پزشکان سازمان حج و زیارت در جریان گذاشته و تاییدیه لازم را دریافت کنند.

رییس پلیس فرودگاه های آذربایجان شرقی در پایان به موضوع بدرقه حجاج نیز اشاره کرد و گفت: از شهروندان عزیز انتظار داریم این مراسم را در محل خانه یا مسجد محله زائران برگزار و از تجمع در فرودگاه خودداری کنند زیرا این تجمع موجب زمینه سوءاستفاده برخی افراد و وقوع جرائمی چون سرقت کیف و ساک و یا جیب زنی می شود.

گفتنی است امسال سه هزار و 100 زائر آذربایجان شرقی شامل یکهزار و 628 مرد و یکهزار و 472 زن در قالب 22 کاروان از تاریخ 9 تا 16 مرداد امسال برای انجام مناسک معنوی عازم سرزمین وحی خواهند شد و روزهای 15 تا 18 شهریور نیز زمان بازگشت آنان اعلام شده است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.