| کد خبر: 117873 |

◄در نسیم شهر چه کرده‌ایم

تین‌نیوز|

*حمید اکبر زاده، پایانه باربری نسیم شهر یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین پایانه‌های موجود در کشور است، تعداد بسیار زیادی راننده و متصدی شرکت‌های حمل‌ونقلی در این پایانه رفت‌وآمد و بعضاً زندگی می‌کنند، اما این مجموعه با مشکلاتی نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند و دچار مسائل زیادی نیز هست.

البته چنین حجم بالا و گستردگی فعالیتی طبیعتاً مدیریت را دشوار می‌کند، اما تلاش‌هایی صورت گرفته و اقداماتی انجام‌شده که در این نوشتار به بخشی از آن‌ها اشاره خواهد شد.

طرح گازرسانی پایانه
مهم‌ترین طرحی که از روز نخست برای این مجموعه در نظر داشتیم و پیگیری‌های بسیاری در مورد آن انجام دادیم و خوشبختانه به ثمر هم رسید بحث گاز بود که به مدت هشت سال همه انتظارش را می‌کشیدند و ما قرارداد آن را منعقد کردیم، شرکت مربوطه در حال حاضر در مجموعه مستقرشده و اقدامات اولیه در دست اجرا است و ابتدا انشعاب اصلی و سپس غرفه‌ها را گاز کشی خواهند کرد.

بحث مهم بعدی اتاق مانیتورینگ مجموعه است که این مهم را هم پیگیری کرد‌ه‌ایم و این مسئله در حال نهایی شدن است که بنا داریم با استفاده از دوربین‌های هوشمند امنیت مجموعه را ارتقا بدهیم، سیستم‌های قبلی ما پاسخگوی نیازهای ما نبودند و با تصاویر آنالوگی که داشتند عملاً نیاز ما را برطرف نمی‌کردند، اما امروز بنا داریم تعداد 20 دکل در مجموعه 70 هکتاری پایانه نصب کنیم و حتی سالن‌ها را نیز به دوربین‌های پیشرفته صداگیر مجهز کنیم.

حل معضل اینترنت
یکی دیگر از مشکلات این مجموعه که دشواری‌هایی برای شرکت‌های حمل‌ونقلی ایجاد کرده مسئله اینترنت است، ما مدت‌هاست که تلاش می‌کنیم این مشکل را مرتفع کنیم اما بحث اینترنت قدری پیچیده شده و بستر کارها هم فراهم نمی‌شود، ما یک اینترنت رادیویی داریم که از سازمان می‌گیریم و مخصوص کارهای ستادی است، این اینترنت را نمی‌توانیم برای استفاده همه قرار دهیم چراکه اصلاً پاسخگوی نیازها نیست، در مورد مخابرات و خطوط اینترنت هم مشکلاتی وجود دارد، تمام خطوط اینجا متعلق به چاردنگه است و مخابرات هنوز به این تعامل نرسیده که خطوط را به گلستان واگذار کند و مشکلات این بخش حل بشود.

طرح ساماندهی غرفه‌ها
همچنین طرح ساماندهی غرفه‌ها با جدیت در حال پیگیری است، ما تلاش کنیم که غرفه‌های ما مانند ترمینال‌ها بشوند، تابلوها یکپارچه بشوند و ازآنجایی‌که اکثر غرفه‌ها هم حاضر به همکاری هستند و خود این عزیزان علاقه دارند که سالن‌ها بازسازی بشود تصور می‌کنیم به‌زودی تخریب‌های لازم انجام بشود، مونیتورهای تصویری یک مدل در سرتاسر سالن‌ها نصب بشود و یک مجموعه منظم و کارآمدی داشته باشیم.

موضوع دیگر این است که درگذشته چند مورد فوت راننده در اثر گازگرفتگی در خودرو اتفاق افتاد که همه ما را متأثر کرد، در این مورد صحبت‌های زیادی انجام شد و مسائلی مطرح شد اما ماحصل این نکات به این شرح است؛ خوابگاه مجموعه زمانی در اختیار بهره‌بردار بود و بعداً جداشده و یک قرارداد جدید برای آن منعقدشده است، طرف قرارداد دوم کوتاهی‌هایی انجام داد و این مسئله حل نشد، اما تا بهمن‌ماه هر دو خوابگاه را آزاد خواهیم کرد و در اختیار بهره‌بردار می‌گذاریم و به‌صورت رایگان با امکانات در اختیار رانندگان قرار می‌دهیم، بحث سرویس‌های بهداشتی، حمام‌ها نیز به همین صورت خواهد بود و به نحوی این موارد را ساماندهی خواهیم کرد.

افزایش سطح آگاهی و آمادگی در مقابله با حوادث
ما از دوستان آتش‌نشان دعوت کردیم و این عزیزان کلاس‌های ایمنی را در مجموعه برگزار کردند، از غرفه‌ها بازدید کردند و کپسول‌های آتش‌نشانی را بررسی کردند و شرایط را ملاحظه کردند، هشدارهای ایمنی لازم را به افراد دادند اما متأسفانه در مواردی خود راننده‌ها اصرار دارند در خودرو استراحت کنند و همین موضوع منجر به اتفاق‌های ناگواری مانند گازگرفتگی می‌شود.

ما از نگهبان‌های مجموعه درخواست کرده‌ایم که شب‌ها به خودروی رانندگان سرکشی کنند و افراد را به خوابگاه راهنمایی کنند اما گاهی همکاری‌های لازم از طریق رانندگان صورت نمی‌گیرد البته در مواردی‌ هم در خوابگاه‌ها کوتاهی‌هایی صورت گرفته اما همیشه تلاش کردیم این موارد را رفع کنیم.

همچنین تلاش کردیم علاوه بر کلاس‌ها از بنرها و هشدارهای جدی و از تمام ابزارهای موجود برای افزایش آگاهی رانندگان در مسئله ایمنی استفاده کنیم.

احداث فازهای جدید و پارکینگ‌های مختلف
فاز دوم هم در حال پیگیری است و بنا داریم فاز دوم را هم راه‌اندازی کنیم، پارکینگ خاکی و پارکینگ تریلی در حال احداث است، ما در نظر داریم یک پارکینگ مخصوص برای تریلی‌ها احداث کنیم چراکه کامیون‌ها و سواری‌ها حجم کم‌تری دارند و راحت‌تر پارک می‌شوند اما تریلی‌ها با مشکلات جدی‌ای مواجه هستند لذا این پارکینگ مشکل این عزیزان را مرتفع خواهد کرد و پروژ‌ه‌های مهم و تأثیرگذار دیگری نیز در حال پیگیری و اجرا است و درواقع تلاش ما بر این است که اتفاق خوب و مبارکی در این مجموعه رخ بدهد و بتوانیم رفاه و آسایش خاطر همه رانندگان و متصدیان شرکت‌ها را فراهم کنیم.

همواره هم اعلام کردیم که تمام عوامل مدیریت آماده شنیدن مشکلات و مسائل موجود هستند و پذیرای نظرات و انتقادات متصدیان شرکت‌ها و رانندگان هستیم اما اینکه گاهی افراد مشکلاتشان را مطرح نمی‌کنند ممکن است روند حل آن مشکل با کندی انجام شود و در مواردی ما اطلاعی از آن معضل نداشته باشیم.

به امید خدا انتظار داریم تمامی مواردی که در این نوشتار مطرح شد ظرف یک ماه آینده و نهایتاً تا پایان سال جاری به مرحله اجرا برسد اما تلاش ما این است که این روند را حتی سریع‌تر پیگیری کنیم و اگر موفق شدیم در روزهای دهه فجر انجام شدن این اقدامات را به اطلاع عزیزان برسانیم.
حمید اکبر زاده (رئیس پایانه حمل‌ونقل بار نسیم شهر)
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.