| کد خبر: 117763 |

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها:

◄ تراورس در جهت بهره‌مندی از روش‌های نوین نگهداری ریلی گام برمی‌دارد

تین‌نیوز|

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: 5 طرح اقتصاد مقاومتی در راه‌آهن در حال اجرا است که از این 5 طرح حدود 200 کیلومتر در ایام‌الله دهه فجر و باقی آن‌ها در 6 ماهه نخست سال 96 به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جبارعلی ذاکری، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با حضور در همایش بین‌المللی روش‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی در خصوص اهمیت برگزاری این همایش و نیز اخبار تازه‌ای در خصوص راه‌آهن سخن گفت. در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تین با ذاکری را خواهید خواند:

دستاوردهای همایش روش‌های نوین نگهداری از خطوط ریلی برای خطوط ریلی ایران چه می‌تواند باشد؟
این همایش در خصوص استفاده از روش‌های نوین در نگهداری خطوط ریلی برگزار می‌شود و شرکت‌هایی از کشورهای مختلف حضور دارند. این شرکت‌ها سعی دارند آخرین دستاوردهای خود را در زمینه نگهداری از خطوط ریلی از جمله ماشین‌آلات و یا فناوری‌های جدیدی که در ماشین‌آلات به‌کاربرده‌اند ارائه کنند و امیدوارم که در جهت ارتقای کیفیت نگهداری خطوط ریلی کشور مؤثر و مثبت باشند.

تازه‌ترین برنامه‌ها برای توسعه خطوط ریلی کشور شامل چه طرح‌هایی است؟
همان‌طور که می‌دانید قرار است 5 طرح اقتصاد مقاومتی را در راه‌آهن دنبال می‌کنیم. این طرح‌ها در بخش ساخت و توسعه راه‌آهن اجرا می‌شوند. از این 5 طرح حدود 200 کیلومتر از آن‌ها را در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری خواهیم رساند و پیش‌بینی می‌شود که مابقی آن‌ها در 6 ماهه اول سال 96 در حد 700 کیلومتر دیگر هم به بهره‌برداری برسد و به شبکه ریلی کشور اضافه شود.

مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری چندین بار بر اهمیت توسعه راه‌آهن تأکید داشتند تا جایی که در بودجه سال آینده و برنامه ششم توسعه یکی از چهار بخش‌ بسیار مهم راه‌آهن است.

نقش پیمانکاران و مشاوران از جمله تراورس در توسعه خطوط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در اجرای این پروژه‌های ریلی پیمانکاران و مشاوران باید اقدامات جدی انجام دهند. خوشبختانه توانسته‌ایم منابع لازم برای تأمین اعتبار ساخت هزار کیلومتر راه‌آهن را تأمین کنیم و باید در مدت زمان کوتاه این پروژه عملیاتی شود.

به‌طورقطع شرکت‌های پیمانکاری و مهندسان مشاور باید از نخبگان خود برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنند و بهترین گزینه‌ها را داشته باشند. به‌طورقطع با اتکا به منابع دولتی نمی‌توانیم پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم.

یکی از مشکلات امروز ما مدیریت سنتی پروژه‌ها است که بخشی از آن به حوزه پیمانکاری برمی‌گردد این در حالی است که مشاوران هم بازوی کارفرمایان هستند و باید کارفرمایان را مجاب کنند به سمت ورود تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نوین در اجرای پروژه‌ها بروند. خوشبختانه تراورس با برگزاری همایش‌هایی ازاین‌دست در جهت بهره‌مندی از روش‌های نوین در نگهداری از خطوط ریلی گام برمی‌دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.