نتیجه جستجو

  • وبلاگ مسعود کرباسیان-مهم‌ترین ماموریت اقتصادی دولت دوازدهم، آزادسازی اقتصادی و گره‌گشایی از فضای کسب‌وکار است. دیگر رشد اقتصادی بر پایه تزریق درآمدهای نفتی قابل تداوم نیست، بلکه رشد مستمر، از راه ارتقای بهره‌وری و نوآوری در کنار رشد عوامل تولید حاصل می‌شود. از سوی دیگر، بدون توجه به بهره‌مندی آحاد ملت، وصول به رشد اقتصادیِ پایدار، ممکن نخواهد بود.

  • مجتبی سلیمانی سدهی-ارتقای سطح آگاهی از اهمیت لجستیک طی سالهای اخیر موجب شده تا کم و بیش اقداماتی در جهت توسعه لجستیک در کشورها و شرکتهای پیشروی دنیا صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به پدید آمدن شرکتهای لجستیکی طرف سوم (3PLها) و گسترش استقبال عمومی از آنها اشاره کرد.

  • حکومت‌های غیرطبیعی

    وبلاگ محسن رنانی-در بخش پیشین، داستان جیره‌بندی آب و مثال بیماری را آوردیم که به علت نیاز شدید به آب و غیرقانونی بودن خریدوفروش آب مجبور شد دست به دزدی آب بزند و هنگام دزدی، ناخواسته کودکی را به قتل رساند؛ و پرسیدیم که در این حادثه چه کسی مقصر بوده است؟ و اینک ادامه سخن:

  • میراث صنعتی یک مقوله جالب و با ارزش به حساب می‌آید که در ایران کمتر مورد توجه عموم قرار گرفته است.

  • محمد سیدی مَرغکی*سوال اساسی که ذهن مهندسان و کارشناسان حوزه راه, حمل و نقل و ترافیک و همینطور پلیس راه کشور را به خود مشغول کرده است این است که چرا حوادث جاده ای در ایران به این مقدار زیاد است؟ طی 14 سال گذشته 314 هزار و 246 شهروند ایرانی جان خود را در حوادث جاده ای از دست داده اند و 15 برابر همین مقدار نیز مجروح شده اند. این مقدار تلفات انسانی از شهدای جنگ تحمیلی نیز فراتر رفته است.

  • وبلاگ عباس قربانعلی بیک-در سال 2014 نسخه نهایی کتاب مرجع هزینه جانبی حمل و نقل که به سفارش اداره کل حمل و نقل اتحادیه اروپا تهیه شده بود منتشر گردید که در آن روش محاسبه هفت حوزه اصلی هزینه جانبی حمل و نقل (ترافیک، تصادفات، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، گرم شدن زمین، بخشهای بالادستی و پایین دستی و تخریب زیرساخت) تشریح شده است.

  • در سال‌های پایانی دهه هفتاد میلادی، هواپیمایی ایران به‌عنوان روبه‌رشدترین شرکت هواپیمایی جهان شناخته می‌شد و در عین حال یکی از ایمن‌ترین، مدرن‌ترین، و پردرآمدترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا نیز به شمار می‌رفت. در سالهای اخیر از طرفی، تحریم‌های ظالمانه شامل ممنوعیت فروش هواپیما، قطعات و خدمات، باعث شد ایران جایگاه ممتاز جهانی خود را از دست داده و از سوی دیگر با سرمایه گذاری برخی کشورهای منطقه بر صنعت هوایی خود، مسافران بیش از پیش به سمت شرکتهای دیگر گرایش پیدا کردند.

  • وبلاگ محمد حسین زال نژاد- حمل و نقل و ارتباطات از بخشهای زیربنایی و یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود که در بین سیستمهای آن، حمل و نقل جاده ای جزء لاینفک و در اغلب کشورها، ستون فقرات شبکه حمل و نقل است.

  • صنعت حمل‌ونقل ریلی توانسته فرآیند توسعه پایدار را به‌عنوان گفتمان غالب مطرح کند و در این جریان، خود نیز طبیعتاً با پیشرفت تکنولوژی و تغییر تقاضا دچار تحول شود. اگر صنعت حمل‌ونقل از مکانیزم اجرایی صحیحی برخوردار باشد می‌تواند به‌عنوان عاملی مؤثر در توسعه تجارت، تثبیت قیمت‌ها، توسعه منابع کمیاب، افزایش رقابت، توزیع مناسب و بهینه نیروی‌کار و گسترش و توسعه صنعت گردشگری ظاهر شود. یکی از بخش‌های اصلی حمل‌ونقل در سیستم زمینی و ریلی جابه‌جایی مسافر است. عوامل مؤثر بر جابه‌جایی مسافر را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: 1- عوامل جذب و تولید: منظور عواملی هستند که منجر به افزایش جابه جایی مسافر در بلندمدت می‌شود.

  • وبلاگ عباس قربانعلی بیک-خبر بحران کم‌آبی در پایتخت ایتالیا که یکی از کشورهای پرآب جهان محسوب می‌شود و برنامه جیره­بندی آب در شهر روم، موج جدیدی از نگرانی‌ها را ایجاد کرده و به نظر می‌رسد حساسیت عمومی به این موضوع حیاتی برانگیخته شده است، این در حالی است که این کشور کم مساحت (301 هزار کیلومتر مربع)، با تولید افزون بر ۵۰ هزار گیگاوات ساعت برق آبی با سهم ۱۸ درصد رتبه چهاردهم تولید برق آبی جهان را به خود اختصاص داده است.