وبلاگ یایزید مردوخی-امروز احتمالا کار بررسی کابینه پیشنهادی دوازدهم در مجلس به پایان میرسد و نمایندگان با رأی خود، سرنوشت وزرای همراه حسن روحانی را مشخص میکنند. برای رعایت انصاف نمیتوان از تلاش قابل تقدیر همه وزرای اقتصادی دولت یازدهم یاد نکرد. فراموش نکنیم در فضایی که نظام تدبیر سنتی ما ایجاد کرده، نمیتوان همه ایدهها و طرح را به پیش برد.
وبلاگ محسن رنانی-دو سالی است که مطالعاتم را به موضوع «کودکی و توسعه» چرخاندهام، چرا که دریافتهام که بذر توسعهی هر جامعهای در کودکیِ مردمانش کاشته میشود. از آن پس هر چه بیشتر خواندهام باورم به این مساله بیشتر شده است.
یک اقتصاددان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد در بررسی توانمندیها، عملکرد و برنامه وزرای پیشنهادی، فقط وضعیت حوزه کاری او در چهار سال اخیر را ارزیابی نکنند؛ بلکه وضعیت گذشته وزارتخانههای تحویل گرفته شده و مسیر و جهتگیریهای دولت دوازدهم را در نظر داشته باشند.
صنعت ریلی کشور ما در حالی مشکلات متعددی دارد که توسعه آن، به معنای توسعه اقتصادی کشور خواهد بود. حملونقل ریلی، به اندازه یک هفتم حملونقل ریلی سوخت مصرف میکند و به همین دلیل، از نظر مصرف انرژی، بسیار به صرفه است.
در دوران تحریمها ضربات سختی به صنعت خودروسازی ایران وارد شد. هرچند دلایل آسیبهای وارده به این صنعت تماما منشأ خارجی نداشت. اشتباهات فاحش در سیاستگذاریهای صنعتی و سوء مدیریتها در طول سالهای مختلف در مواجهه با بحران بیرونی تحریم، اثرات سوء شدیدی بر این صنعت گذاشت و خودروسازی ایران را تا مرز ورشکستگی پیش برد. یکی از این اشتباهات تعریف نحوه مشارکت با خودروسازان خارجی بود.
وقتی سال 1384ساختار جدید مدیریت حملونقل ریلی با شیوه ای جدید از تفکیک عمودی وظایف و مسئولیت ها بین دولت و بخش خصوصی و درقالب قانون دسترسی آزاد به شبکه ریلی معرفی شد...
سید حمید حسینی-در والیبال یکشنبه آسیب دیده بودم و کمردرد داشتم و از طرف دیگر پرکاری سفر و ایستادنهای طولانی مدت باعث عودت کمردردم شده. بنابراین تجربه قبلیام در عبور از کمردرد را مجددا از سر گرفتم و استفاده از تخت ماساژ و ورزشهای خاص در دستور کار روزانهام قرار گرفت. اراده کردم که دوکیلویی از وزنم را کم کنم، متاسفانه در طول سفر پذیرایی مفصل عراقیها باعث شد که کاهش وزن قبلی را از دست داده و مجددا اضافه وزن پیدا کنم.
هماکنون تمرکز برنامه ششم توسعه نیز بر توسعه بخش ریلی است. در این برنامه توجه به این بخش به مثابه توجه به مناطق محروم در نظر گرفته شده است. چندی پیش نیز وزیر راهوشهرسازی در همین ارتباط گفت: در تهران روزانه دو میلیون سفر انجام میشود و در کشور نیز یک میلیارد و 700 میلیون سفر انجام میشود که همه بر روی جاده است و انتقال 40 درصد این سفرها از جاده به ریل نیازمند رویدادن اتفاق بسیار بزرگی است که باید رخ دهد تا نظام حملونقل خودرومحور به سمت حملونقل ریلی حرکت کند.