درپی انتشار خبری مبنی «بر تعجیل در افتتاح متروی نا ایمن علیرغم صدور حکم مرجع قضایی»، تمامی افکار متوجه خط 7 مترو تهران شد که در چند روز گذشته از سوی مدیران شهری افتتاح شد.
منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفتوگویی تفصیلی با روزنامه تعادل به تشریح کارنامه کاری این سازمان در چند سال اخیر در حوزههای مختلف به ویژه در دوران پساتحریم پرداخته است. «وضعیت صنعت ایران در پسابرجام، روند جذب سرمایهگذاری خارجی در صنعت خودرو و دیگر بخشهای صنعتی، جزییات قرارداد با 9کشور خارجی، نقش بخش خصوصی و…» از محورهای مهم این گفتوگو به شمار میرود که مشروح آن را در ادامه میخوانید:
تهران پس از ١٢ سال در آستانه تحولی مهم و اساسی قرار گرفته است. تحولی که در رأس آن قرار است مدیران و مسئولانی که با نگرشی مشخص تهران و روزگارش را اداره میکردند، تغییر کنند و مردان و زنان دیگری با رویکردهایی متفاوت جایگزین شوند. تهران در این سالها تحولات و تغییرات زیادی داشته است که بسیاری از آن جای تقدیر و همافزایی دارند و برخی دیگر از موارد هم نیاز به اصلاح و بازبینی.
رانندگان کامیون از اقشاری هستند که متأسفانه با مشکلات زیادی دستوپنجه نرم میکنند و سالها به دنبال تأمین حقوق اولیه خود هستند و تا امروز علیرغم تلاشهای صورت گرفته، وضعیت این قشر به حد مطلوبی نرسیده است.
شهردار باید شخصیت ملی باشد، کسی که قرار است شهردار شود،باید انسان شناختهشدهای باشد که دارای کاریزمای شخصیتی بوده و مردم برای او احترامی قائل باشند و بتواند خود را بهعنوان یک شخصیت سیاسی و اجتماعی در جامعه مطرح کند، آوازه شهردار خیلی مهم است، خودش میتواند خیلی از کارها را پیش ببرد، اما اگر در کار اجرائی نبوده باشد، معلوم نیست بتواند در عمل موفق باشد. مردم باید به این چهره اعتماد کنند، بخش خصوصی هم باید اعتماد داشته باشد. اینها مواردی است که برای شهردار تهران ضروری است.