در چند روز گذشته وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت. از مطالبی که او در این جلسه گفت، این جمله را بسیار میپسندم: «حملونقل حومهای باید با مترو تهران ادغام و یکپارچه شود؛ این کار برای حل معضل ترافیک، راهکاری پرهزینه اما اساسی است»
اگر میبینیم خودروهای ما توان لازم را ندارند و نمیتوانیم بعد از شصت سال خودروی استاندارد تولید کنیم، یعنی توان لازم را نداریم و باید از این صنعت دست برداریم. به چه قیمتی خودرو تولید کنیم؟ به قیمت گرفتن جان مردم؟
بیگمان، حق برخورداری از محیط پاک در کابین هواپیما در زمان پرواز، از مهمترین حقوق مسافران هوایی است. تجربه و عمل نشان داده کمترین کوتاهی متصدی حمل و کارکنان او در پاکسازی کابین هواپیما، مسافران هوایی را در معرض خطرات بسیاری قرار میدهد.
دنیای امروز زیر پوشش سازمانهای جهانی فعالیت حملونقلی دارد و راهبرد حملونقل در چهارچوب برنامهریزی مشخص میشود و بر همین اساس، کنوانسیونها طراحی و بعد هم به کشورهای عضو آن سازمان ارسال میشود و آن کشورها ملزم به رعایت آنها میشوند.
حسن سبحانی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، پس از یک دهه از آغاز «خصوصیسازی» و روشن شدن تبعات اجرای ناقص و نادرست این طرح، مخالفتهایش در مجلس در کوران این طرح را بازخوانی کرد.
هادی حق شناس علل مشکلات اقتصادی ایران را در منابع انسانی ناکارآمد میداند که در سنوات گذشته به جای تصمیمگیری بر مبنای عقل و علم بر مبنای احساس و صنفی تصمیم گرفته شد.