«برخی رانندهها صبح از خواب بیدار میشوند و به پایانه میروند، درحالی که نمیدانند مقصدشان قرار است کجا باشد و با هر شرکتی که شد، قرارداد میبندند و مسافر میبرند؛ درحالی که گاهی مسیر را هم به درستی نمیدانند.» این را رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای به عنوان گلایهای از وضعیت فعالیت شرکتهای حملونقل جادهای کشور عنوان کرده است.
پانزدهم تیرماه سال 1389 بود که مقام معظم رهبری، سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف را تعیین و به روسای قوای سهگانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.
وبلاگ محمد حسین زال نژاد- حمل و نقل و ارتباطات از بخشهای زیربنایی و یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود که در بین سیستمهای آن، حمل و نقل جاده ای جزء لاینفک و در اغلب کشورها، ستون فقرات شبکه حمل و نقل است.
وبلاگ عباس قربانعلی بیک-خبر بحران کمآبی در پایتخت ایتالیا که یکی از کشورهای پرآب جهان محسوب میشود و برنامه جیرهبندی آب در شهر روم، موج جدیدی از نگرانیها را ایجاد کرده و به نظر میرسد حساسیت عمومی به این موضوع حیاتی برانگیخته شده است، این در حالی است که این کشور کم مساحت (301 هزار کیلومتر مربع)، با تولید افزون بر ۵۰ هزار گیگاوات ساعت برق آبی با سهم ۱۸ درصد رتبه چهاردهم تولید برق آبی جهان را به خود اختصاص داده است.
مدلهای تحلیل سوانح در دنیا اصل نانوشتهای دارند که میگوید: «یک سانحه (خرابی)، وقتی برای بار نخست رخ میدهد، سانحه به شمار میآید، اما اگر همان سانحه، بههمان شکل، دقیقا تکرار شود دیگر سانحه نیست، بلکه تاوان یا غرامت یک سهلانگاری، مماشات یا بیتوجهی است.»
بریتانیا یکی از توسعهیافتهترین کشورهای جهان محسوب میشود؛ کشوری که انقلاب صنعتی از آن شروع شد و به کشورهای دیگر رسید. در این میان صنعت حملونقل ریلی نیز یکی از مهمترین بخشهایی بوده که از توسعه بریتانیا متاثر شده و بر توسعه آن نیز موثر بوده است.
وبلاگ عباس آخوندی-با بخشهای دولتی وبنگاههای بزرگ آلمان در مورد ایجاد کریدور ریلی از آلمان به سمت ایران و از اینجا به سوی چین گفتوگوهای خود را آغاز کردهایم.
بعد از چند دهه تحریم، این روزها صنعت هوانوردی کشورمان روزگار بهتری را- امیدوار به آینده- پشت سر میگذارد. به لطف اجرای برجام، چند قرارداد بزرگ برای خرید حدود ۲۰۰هواپیمای نو به طور مستقیم از سازندههای اصلی، به امضا رسیده و از این میان، تاکنون ۷هواپیمای نو از خانوادههای ایرباس و ایتیآر به ناوگان ایرانایر پیوسته است تا این شرکت بعد از چند دهه تحریم، بتواند با تکیه بر ناوگان نو، اقتدار و بازار از دست رفته خود را از رقبای منطقهای بازپس گیرد.
کارشناسان در گفتوگو با «گسترش تجارت» از مشکلات مهندسی و تعمیرات هواپیما در ایران میگویند
پایین آمدن انگیزه کارکنان، بزرگترین خطری است که میتواند هر کسب و کاری را از پا درآورد و سایه تعطیلی را بر سر هر صنعتی بگستراند. صنعت مهندسی و تعمیرات هواپیما از جمله صنایعی است که این روزها با چنین تهدیدی روبهرو است. به گفته فعالان این صنعت، پایین بودن حقوق و دریافتی کارکنان این بخش، انگیزه فعالیت در آن را کاهش داده است.
با توسعه پروژه «یک کمربند، یک جاده» قرار است بیش از یک تریلیون دلار صرف سرمایه گذاریهای زیرساختی در 60 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی شود و ایران از نظر استراتژیک در مرکز این پروژه قرار دارد.