محمد سعیدنژاد مدیرعامل اسبق راه آهن، همچنان تمام قد پای خصوصی سازی صنعت ریلی که خود به نوعی آغاز کننده آن بوده، ایستاده است اما در عین حال خود را منتقدترین فرد به فرآیندهای خصوصی سازی می داند. گفتگو با این مدیرکهنهکار راه آهن حاوی نکات جالب و قابل تامل است.
برخلاف تصور بسیاری از رانندگان کامیون داروهای ممنوعه ای که همراه داشتن آنها در کشورهای مختلف می تواند دردسرآفرین باشد، محدود به چند قلم دارو نیست بلکه تعداد این داروها بیش از 200 قلم است.
در ماههای اخیر برخی تحولات مثبت از سوی مدیریت شرکت راهآهن در ارتباط با شرکتهای ریلی رقم خورده که امیدواریهای بخش خصوصی به آینده تعاملات فی مابین بخش دولتی و خصوصی را بیشتر کرده است.
درخواست صدور مجوز برای فعالیت رانندگان بخش باری و رانندگان اتوبوس بازنشسته در حمل و نقل جاده ای مسافری مطرح و تاکید شد که در هنگام پیک سفرهای جاده ای کمبود راننده اتوبوس وجود دارد.
موضوعی که در توسعه خطوط متروی تهران مورد توجه قرار نگرفته توسعه شرقی خط ۴ مترو است که موجب اتصال به خط دو می شود اما با وجود گذشت مدت زمان طولانی، توجهی به آن نمی شود.
وضعیت فیزیکی دریای خزر به گونه ای است که سطح آب آن از دریاهای آزاد تقریبا مقدار 28 متر پایین تر است که با حفر کانال، آب از دریای سیاه به دریای خزر سرازیر می شود.
هرگونه افزایش در هزینه صدور مجوزهای کسب و کار، صرفا با تصویب هیئت مقررات زدایی امکان پذیر است و دشوار کردن شرایط صدور مجوز حتی در صورت تصویب هیئت مذکور، اجرای آن باید از 6 ماه قبل، اطلاع رسانی شود.