دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی امروز و به مناسبت روز جهانی دریانوردی، در تاریخ ۲۴ سپتامبر مصادف با سوم مهرماه، این روز را فرصتی برای آگاهی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل عنوان کرد.
طی چهل سال گذشته، همه دولت ها با این استراتژی به بندر چابهار می نگریستند که این بندر، به جهت موقعیت خاص ژئوپولتیکی اش و دسترسی به آب های گرم اقیانوسی هند، در روزهای سخت و شرایط خاص به یاری کشور بیاید.
نتایج یک مطالعه توسط چند تن از کارشناسان امور بندری بندر امام نشان از ریزش ضایعات کالای فلهای به هنگام تخلیه کشتی و انجام امور بارگیری در کامیونها دارد. این پژوهش توسط علی امیری، رئیس وقت ترمینال، صادق قادری معاون وقت ترمینال و نصرتالله باباخانی رئیس وقت ترمینال در بخش امور بندری بندر امام تهیه شده است و تمرکز اصلی خود را بر بررسی ابعاد اقتصادی ریزش بار در هنگام تخلیه و بارگیری کالاهای فلهای گذاشته است.
مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر و دریانوردی به ضرورت وجود قطار برنامهای در بنادر برای صاحبان کالا، اشاره کرد و گفت: در کشور ما حمل کالا به روی ریل تا 400 کیلومتر هم توجیه اقتصادی دارد.
در چهل و چهارمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی عنوان شد