رونق اقتصادی که با تولید ناخالص داخلی سرانه اندازه گیری می شود، یکی دیگر از عوامل مهم در محاسبه شاخص شادی است. درآمدهای بالاتر با دسترسی بهتر به مراقبت های بهداشتی، تغذیه و شرایط زندگی بهتر همراه است که همگی باعث افزایش امید به زندگی می شوند.
برنامههای کلان توسعه کشور، ترسیم کننده نقشه راه شقوق مختلف حمل و نقل از جمله در حوزه ریل به شمار می روند. پرسش اینجاست که قوانین برنامه توسعه پیشین تا چه اندازه در حوزه حمل و نقل ریلی محقق شده است؟
مراسم افطاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی، انجمن تولیدکنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی و کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی راه آهن یکشنبه 19 فروردین ماه در حالی برگزار شد که به رغم دعوت از مدیرعامل و معاونان شرکت راه آهن، جای آنها در این مراسم خالی بود!
بهمنظور توسعه صنعت ریلی و اعتلای دانش آموختگان این حوزه؛
تفاهم نامه همکاری مشترک بین 3 نهاد خصوصی ریلی اعم از انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته، کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی راه آهن و انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی منعقد شد.
در غیاب مطالعات جامع، سیاسیون تصمیمگیری و بودجه خواران تصمیم سازی می کنند. پروژه صرفا برای کسب درآمد از ساخت پروژه تعریف می شود. مثال همدان آینه عبرت ماست.
سید حسن موسوی نژاد مدیرعامل اسبق رجا : ما در دل بخش خصوصی ریلی، بخشخصولتی هم داریم که از شادابی و تحرک و نقش پذیری بخشخصوصی در صحنههای مختلف جلوگیری میکند.