اگرچه کریدور شمال – جنوب عبوری از ایران قدیمی ترین کریدور این منطقه محسوب می شود؛ اما تعلل بیش از حد شرکای این کریدور و وجود حلقه مفقوده رشت – آستارا منجر به فعال شدن همسایگان برای راه اندازی کریدورهای جدید در غرب و شرق کشورمان شده است.
مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، گفت: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.
مدیرکل راه آهن زاگرس از اجرای پروژه بهسازی شبکه برق ایستگاه راه آهن بالارود و اتصال آن به شبکه برق سراسری به منظور تأمین برق پایدار ایستگاه ها در این اداره کل خبر داد.
محمد سعیدنژاد مدیرعامل اسبق راه آهن، همچنان تمام قد پای خصوصی سازی صنعت ریلی که خود به نوعی آغاز کننده آن بوده، ایستاده است اما در عین حال خود را منتقدترین فرد به فرآیندهای خصوصی سازی می داند. گفتگو با این مدیرکهنهکار راه آهن حاوی نکات جالب و قابل تامل است.