به تعبیر برخی فعالان حوزه حمل ونقل، ایران کشوری است که در چهارراه حمل ونقل بین المللی قرار دارد و دارای بیش از 20 هزارکیلومتر مسیرهای آزادراهی و بزرگراهی بین شهری است که پایش تمامی این مسیرها همواره یکی از دغدغه های اصلی دستگاه های ذی ربط به شمار می رود.
کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و... از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.
کامیون ها و تریلی های اسکانیا، بنز، داف، جک و ... تا چند سال قبل با قیمت های زیر 500 میلیون معامله می شدند اما چرا در این چند سال خودروهای سنگین مورد اشاره به باشگاه میلیاردی ها پیوسته اند؟
پلیس راه کشور در نظر دارد اول اردیبهشت ماه امسال نسبت به اجرای طرح ضربتی کنترل چراغ های خطر ، جلو و جانبی ناوگان حمل و نقل جاده ای کالای کشور اقدام کند.
در دولت قبل دستور آسفالت جاده کرمانشاه به نهاوند داده شد اما مسئولان دو استان همدان و کرمانشاه به جای آسفالت و بازسازی جاده مذکور، اقدام به پر کردن چاله ها با فرغون می کردند.
وضعیت درآمد رانندگان کامیون همین حالا هم چندان خوب نیست و با مشکل کاهش درآمد و کمبود بار و معضلاتی از قبیل بیمه دست و پنجه نرم می کنند اما این وضعیت ممکن است با ورود رقبای شغلی جدید برای آنها حتی نامطلوب تر از قبل شود.