نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 18
  • سواحل جنوب شرق ایران سالانه ظرفیت بیش از 500 هزار شغل را دارند و ایران جزو 23 کشوری است که در حاشیه اقیانوس هند قرار دارد، کشورهای زیادی به واسطه ساحل‌هایشان به توسعه رسیدند اما ما از این ظرفیت غفلت کرده‌ایم.

  • در حال حاضر عنایت ویژه ای به توسعه ریلیِ بنادر شده است اما اگر حمایت کافی از چنین تکالیفِ پرهزینه ای نشود، کشورهای همسایه گوی سبقت را می ربایند و زودتر کاری که ما می خواهیم ظرف دو سال انجام دهیم را دو ماهه انجام می دهند.

  • تب اتصال به بنادر بازرگانی دنیا، دو سه سالی است که در کشور ما به شکل جدی تری مطرح شده است اما امکان این اتصال به پارامترها، تجهیزات و زیرساخت های زیادی احتیاج دارد که در کشور ما اساسا پیگیری می شوند اما نه با سرعتی قابل قبول.

  • در چابهار بررسی‌های لازم صورت گرفته و در شورای عالی سواحل مکران تایید شده است که یک بندر دیگر در چابهار شکل بگیرد تا ظرفیت بنادر افزایش بیشتری پیدا کنند و سهم ایران از تجارت دریایی بین الملل نیز بالاتر رود.

  • با وجودی که فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است و شرایط تحریم و کرونا باعث نشده بنادر کشور دچار توقف شوند، اما رکود اقتصاد جهانی بر این بخش تاثیرگذار بوده است..

  • از سال 97 طرح نوسازی شناورهای فرسوده با پرداخت تسهیلات بلاعوض به صاحبان لنج های فرسوده آغاز شد تا شناورهای فرسوده ترمیم و از ایجاد مشکلات و غرق شده ناوگان سنتی و کوچک باری جلوگیری شود. به رغم این اقدامات هنوز هم لنج های باری زیادی هستند که لازم است با نو معاوضه شوند.

  • در یکی دو سال گذشته برای افزایش ظرفیت بنادر بازرگانی ایران تلاش زیادی صورت گرفته است اما حمل ونقل دریایی کشور به دلیل این فشارهای بیرونی، کاهش ۷/ ۲۲ درصدی عملیات کالاهای کانتینری بر اساس TEU، کاهش ۷/ ۱۵ درصدی عملیات جنرال کارگو، کاهش ۳/ ۲۸ درصدی فله خشک و مایع و کاهش ۳/ ۹ درصدی عملیات فرآورده‌های نفتی را در کارنامه خود دارد.

  • استفاده از ظرفیت بندرامیرآباد

    طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری در امیرآباد سال 98 مطرح شد و از آن زمان تلاش های بسیاری در جهت رشد تجارت در این منطقه اقتصادی صورت گرفته است. اما کمترین رشد در این بندر مربوط به بخش گردشگری و بیشترین رشد مربوط به بخش تجاری و ترانزیت است.

  • به دلیل رسوب کالاهای اساسی در بنادر ، ۱۱ آبان ماه گمرک اعلام کرد که تا ۲۳ شهریورماه حدود ۸ میلیون تن کالا در بنادر وجود داشته که ۳/۵ میلیون‌تن آن کالای اساسی است.

  • محمولات صادراتی کیوی و سیب برای نخستین بار از طریق مجتمع بندری آستارا با کانتینرهای یخچالی و با کشتی از طریق دریای خزر به بندر اکتائو در قزاقستان ارسال شدند.