آزادراه شهید شوشتری به طول ۹.۶ کیلومتر در جنوب شرقی تهران را می توان یکی از پروژه های مهم مدیریت شهری در این دوره نام برد پروژه های که می تواند با بهره برداری از آن بار ترافیک در این محدوده را کاهش دهد.
فاز اول آزادراه تهران - شمال که تکمیل آن چند بار به تعویق افتاده بود، در نهایت تیرماه ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید؛ البته بهره برداری از باند برگشت این آزادراه به سال ۱۴۰۳ موکول شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از برنامه ریزی برای توسعه شبکه آزادراهی با مشارکت سرمایه های مردم، گفت: کشور نیازمند شبکه آزادراهی به طول ۱۰ هزار کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: آزادراه ها باید مجهز به عوارض الکترونیکی باشند، در غیر این صورت برخورد حقوقی انجام می دهیم و از۲۵ اسفندماه تمام عوارضی ها الکترونیکی شدند.
با اجرای برنامه های عمرانی اول تا چهارم قبل از انقلاب تا سال ۱۳۵۷ طول راه ها به ۴۲ هزار کیلومتر و در برنامه عمرانی پنجم قبل از انقلاب به ۴۶۰ کیلومتر راه افزایش یافت. ایران در سال ۱۳۸۷، دارای ۱۴۶۵ کیلومتر آزادراه، ۵۴۶۸ کیلومتر بزرگراه بود.
مسافرانی که قصد سفر و تردد از اتوبان اصفهان شیراز را دارند ممکن است در این مسیر با سوانح یا نقص فنی خودرو مواجه شده و نیاز به انتقال خودرو خود به مراکز تعمیراتی پیدا کنند. در این صورت نیازمند شماره تماس خودرو بر های حاضر در این مسیر هستند.