نتیجه جستجو

  • با یک حساب سرانگشتی اگر تعداد کشته‌­های حوادث و تصادفات خودرویی را در کشور 15 هزار نفر در سال بدانیم، که یک عدد حداقلی است، به این نتیجه می­‌رسیم که در هر هفته حداقل به اندازه چهار سقوط هواپیما با تعداد سرنشینان پرواز تهران – یاسوج مواجه هستیم و کسی از فاجعه آن سخنی به میان نمی­آورد. هواپیمای مسیر تهران – یاسوج با 66 سرنشین سقوط می­‌کند و کل کشور در مصیبت آن به تکاپو می­افتند و همه مقامات نظام پیام تسلیت می­‌دهند، اما دریغ که در مصیبت کشته­‌های تصادفات جاده‌­ای، جنب و جوش خاصی در کشور دیده نمی­‌شود. گویی بسیار عادی است که در هر هفته به عدد سرنشینان چهار فروند از چنین هواپیمایی تلفات جاده‌­ای داشته باشیم.

  • اختصاصی/

    کار تحویل اجساد و جعبه سیاه هواپیما که تمام شد حداقل برای ثبت و ضبط تجربیات برای استفاده در سوانح بعدی هیچ‌کس نپرسید که شما چه کردید و چگونه این کار را در آن شرایط سخت به سرانجام رساندید؟! شاید این روزها آن تجربه‌ها می‌توانست کمک کوچکی باشد به دست‌اندرکاران امداد این سانحه باشد.

  • افزایش محدودیت‌ها و سختی‌های غیر قابل قبول و غیر قابل انتظار برای برخی ملیت‌ها و در برخی شرکت‌های کشتیرانی که متاسفانه در ناوگان ما به وفور مشاهده می‌شود. نمونه آن ممنوعیت تردد در اکثرا بنادر دنیا حتی در کشورهای به ظاهر دوست و همراه چون قطر و چین، است. حال در نظر داشته باشید یک دریانورد برای تفریحی مختصر آن هم بعد از روزها موج خوردن با ممنوعیت مواجه شود.

  • تلفات نیروی انسانی بدترین پیامد هر تصادف می‌باشد و متأسفانه آمار این تلفات بسیار نگران کننده است. تصادفات که اغلب هزینه سرسام‌آور و گاهی غیرقابل جبران به جامعه تحمیل می‌کند، با اتلاف سرمایه‌های ملی، اثرات زیان‌باری را بر توسعه کشورها به‌خصوص کشورهای با درآمد کم و متوسط و در حال توسعه برجای خواهد گذاشت. علاوه بر این، متزلزل شدن نهاد خانواده‌ها در اثر کشته شدن نیروی کار یا اعضای خانواده، به عنوان پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (مستقیم و غیرمستقیم) تصادفات رانندگی به حساب می‌آید.

  • به همان اندازه که مرکز فوریت‌های شهری (137) می‌تواند منشاء اثر مثبت در شهر باشد امکان گرفتار شدن در عارضه‌های سازمانی را هم دارد که بی‌شک نتیجه آن کار بی‌کیفیت خواهد بود.

  • خودروهای هایبرید موجوداتی موقت بوده و تنها در این دوره زمانی که هنوز خودروهای تمام الکتریکی گران هستند در بازار جولان می‌دهند. با توسعه و عمومیت یافتن خودروهای الکتریکی این تکنولوژی در آینده نزدیک منسوخ خواهد شد(4)، یکی از دلایل آن، تاثیر ناچیز این نوع خودرو ( هایبریدنوع اول) در کاهش آلودگی هوا است.

  • بسیار مهم است که از خود بپرسیم چرا باید در کشورهای پیشرفته به اصل موضوع برای حل معضل تصادفات و ایمنی راه‌ها بپردازند و ما در اینجا با درگیر شدن در مسائل جناحی و سیاسی، دائماً خود را به حواشی موضوع مشغول داشته و از حرکت جدی برای حل ریشه‌­ای مسئله غفلت نمائیم؟

  • از آنجایی‌که یکی از اهداف عالی اقتصاد مقاومتی در مواقع کمبود بودجه اولویت‌بندی پروژه‌هاست، بار دیگر با علم به محدودیت‌های مالی موجود از دولت و مجلس عاجزانه می‌خواهیم اگر به دنبال کاهش آمار مربوط به تلفات ناشی ازسوانح رانندگی هستید باید به فکر تخصیص منابع درخور به سازمان‌های مرتبط با این امر باشید.

  • عباس آخوندی در تازه‌ترین یادداشت کانال تلگرامی‌ خود به برنامه ملی باز آفرینی شهری پرداخته است.

  • طرح نوسازی ناوگان جاده ای هزینه‌های حمل‌ونقل شرکت‌های تولیدی را کاهش خواهد داد و نتایج ارزنده‌ای را به جامعه اهدا خواهد کرد. درواقع اجرای این طرح همان آتش‌بسی است که اغلب کارشناسان حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بارها و بارها به انحای مختلف ان را بیان می‌کردند و پاسخی دریافت نمی‌شد.