بازنگری در الزامات سنی ارتقا به سر خلبانی
تیننیوز| مشاور رسانه ای رئیس و مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با اعلام این خبر گفت: با انجام جلسات متعدد معاون و مدیران استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی كشوری با معاونان فنی و عملیاتی شر كت های هواپیمایی الزامات و پیش نیازهای ارتقا به سرخلبانی كمك خلبانان طی شش محور تهیه، تدوین و به شركت های هواپیمایی ابلاغ شده است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، رضا جعفرزاده، قبولی در آزمون گواهینامه خلبانی حمل و نقل هوایی (ATPL)، گواهینامه از كمك به خلبانی، دارا بودن چك صلاحیت پروازی (LPC) معتبر به عنوان سرخلبان بر روی نوع هواپیمای (Type Rating) مورد تقاضا، دارا بودن حداقل 3هزار ساعت تجربه پرواز بر روی هواپیماهای تایپ چند موتوره و دارای بیش از یك خلبان (براساس نشریات كارخانه سازنده)، دارا بودن حداقل 5 سال تجربه پروازی به عنوان كمك خلبان در شركت های هواپیمایی، برخورداری از الزامات خاص پروازی جهت صدور گواهینامه خلبانی حمل و نقل هوایی براساس CAD 2501 و سپری كردن دوره
سرخلبانی (Command Course) براساس نظامنامه آموزشی (TM) شركت را از جمله محورهای تعیین شده در الزامات جدید عنوان كرد.
به گفته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، الزامات مربوط به ارتقا كمك خلبانان دارای سوابق پروازی نظامی به سرخلبانی (P1) در شركت های هواپیمایی، در CAD 5901 مورد اشاره قرار گرفته است.
جعفرزاده اظهارداشت: پیش از این ارتقا كمك خلبان به سرخلبانی می بایست 32 سال سن و 3هزار ساعت پرواز در ایرلاین ها داشته باشد كه در الزامات جدید قید سن برداشته شد و به جای آن 5 سال تجربی پروازی به عنوان كمك خلبان آورده شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.