| کد خبر: 97883 |

رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، عنوان کرد:

◄ تسهیلات تشویقی به پرداخت کنندگان مطالبات شهرداری

تین‌نیوز| رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از ارائه تسهیلات تشویقی به پرداخت کنندگان مطالبات شهرداری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا دبیر با اشاره به این‌که ارائه تسهیلات تشویقی به پرداخت کنندگان مطالبات شهرداری تهران، اظهار داشت: لایحه «تسهیلات تشویقی پرداخت مطالبات شهرداری تهران»، در راستای تشویق مودیان بدهکار به پرداخت مطالبات معوقه شهرداری تهران از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا پایان آذر ماه 1395 است.
 
وی که در دویست و هشتاد و یکمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی تهران سخن می‌گفت، افزود: این لایحه در راستای تشویق مودیان بدهکار به پرداخت مطالبات معوقه شهرداری تهران از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا پایان آذر ماه 1395 است.
 
دبیر در ادامه با اشاره به اینکه اصل بدهی‌ها به قوت خود باقی است و این طرح تشویقی شامل جریمه‌های دیرکرد می‌شود و اصل بدهی باید عینا پرداخت شود، تصریح کرد: شهرداری تهران از سال 82 تا 94 به مدت 12 سال، سی و نه هزار و هشتصد و پنجاه و پنج فقره چک،  از مردم دریافت کرده که وصول نشده است، میزان کل بدهی‌ها 617 میلیارد تومان می‌شود که باید پرداخت شود زیرا با گذاشتن این تسهیلات تشویقی می‌توان بسیاری از این بدهی‌ها را وصول کرد.
 
به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهرتهران، به گفته وی مبلغ جرایم دیرکرد 1100 میلیارد تومان است که در لایحه در این خصوص صحبت می‌شود و در حال حاضر شهرداری دیگر از مردم چک دریافت نمی‌کند و بانک شهر این چک‌ها را از مردم می‌گیرد و در قبال آن وام برای پرداخت بدهی شهرداری به مردم می‌دهد.
 
وی با تاکید بر این‌که براساس این مصوبه به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود برای خسارت تادیه اسناد دریافتی نکول شده که تاریخ سررسید آنها تا پایان سال 1394 است، در صورت پرداخت کل بدهی به صورت نقدی و یک‌جا طرح تشویقی محاسبه شود، تصریح کرد: تاریخ سررسید نکول شده تا انتهای 1382 هفتاد درصد، از 1383 لغایت 1385 شصت درصد،از 1386 لغایت 1388 پنجاه درصد، از 1389 لغایت 1391 چهل درصد و از 1392 لغایت پایان 1394 سی و پنج درصد است.
 
رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، افزود: مالکان و مودیانی که مجموع بدهی نکول شده آنها بیش از مبلغ یک و نیم میلیارد ریال است و تسهیلات تشویقی جریمه دیرکرد آن حداکثر بیست درصد بوده مشمول تسهیلات تشویقی نمی‌شود و هم‌چنین مالکان و مودیانی که مجموع بدهی نکول شده آنها کمتر از پانصد میلیون ریال است و تاریخ سررسید اسناد نکول شده آنها تا انتهای 1394 است از هشتاد درصد تسهیلات تشویقی برخوردار می‌شوند.
 
دبیر در انتهای سخنان خود در این جلسه، گفت: بر اساس این لایحه به شهردار تهران اجازه داده می‌شود چنان‌چه بدهکاران عوارض نوسازی و شهر بدهی معوقه سال‌های گذشته و سال 1395 خود را یک‌جا پرداخت کنند، نسبت به اعطای مزایا و تسهیلات تشویقی به میزان پنجاه درصد جرایم دیرکرد برای مودیان ساکن مناطق یک تا هشت و منطقه بیست و دو و هفتاد درصد برای مودیان ساکن مناطق 9 الی 21 اقدام کنند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.