| کد خبر: 97874 |

بهره‌برداری از دستگاه vor در فرودگاه بین‌المللی بیرجند

تین‌نیوز| مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت دستگاه کمک ناوبری vor در فرودگاه بین‌المللی بیرجند به بهره‌برداری برسد.

 
هادی سلامی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان کنسلی و لغو پروازها از فرودگاه‌های استان سه مورد بوده که دلایل آن کمبود ناوگان و بدی آب و هوا بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بر اساس طرح جامع گام به گام رو به جلو پیش می‌رویم، تصریح کرد: بر اساس این طرح خدمات مسافری، توسعه فرودگاه و افزایش پروازها پیگیری می‌شود.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی به طرح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی بیرجند اشاره کرد و افزود: این طرح در حال حاضر مرحله نهایی مطالعات خود را طی می‌کند و امید است در سال جاری مرحله عملیاتی و اجرایی آن کلید بخورد.

سلامی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح ترمینال فعلی به ترمینال داخلی و ترمینال جدید به ترمینال خارجی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء فضای سبز و پارک فرودگاه از دیگر برنامه‌های فرودگاه استان است، یادآور شد: طرح فضای سبز جلوی ترمینال فرودگاه بین‌المللی بیرجند برای استفاده مسافران از برنامه‌های کاری ما است.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به موضوع نصب دستگاه کمک ناوبری vor، گفت: پیش‌بینی می‌شود این دستگاه در هفته دولت در فرودگاه بین‌المللی بیرجند به بهره‌برداری برسد.

سلامی با بیان اینکه در سفر اخیر هواپیمای فلایت‌چک به این فرودگاه بیرجند، تست اولیه پس از نصب دستگاه کمک ناوبری VOR  انجام شد، یادآور شد: بروز پدیده گرد و غبار در فرودگاه بیرجند منجر به کنسل شدن پروازها می‌شود در حالی که تعداد پروازهای این فرودگاه محدود است و پیگیری و جلوگیری از کنسل شدن پروازها یکی از مطالبات مردم این منطقه بوده که با بهره‌برداری از دستگاه کمک ناوبری VOR بخشی از این مشکلات حل می‌شود.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش پروازها از فرودگاه‌های استان یکی از برنامه‌های گنجانده شده در برنامه جامع فرودگاه‌های استان است، اضافه کرد: از یازدهم فروردین‌ماه سال جاری یک لگ پروازی چهارشنبه بعد از ظهر به پروازهای فرودگاه بین‌المللی بیرجند اضافه شده است.

سلامی ادامه داد: در راستای افزایش پروازهای داخلی و خارجی در استان با شرکت‌های مختلف هواپیمایی رایزنی شده و امید است با رفع مشکل کمبود ناوگان پروازهای استان افزایش می‌یابد.

 وی با اشاره به اینکه در طول هفته 13 پرواز در فرودگاه‌های استان انجام می‌شود و بر اساس ظرفیت هواپیماها در هر هفته حدود 2 هزار تا 2500 نفر مسافر از خدمات پروازی استان بهره‌مند می‌شوند.

مدیر فرودگاه‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در راستای توسعه فرودگاه‌های استان صورت گرفته و امید است با تلاش و همکاری مسؤولان لحظه به لحظه به مرحله نهایی این توسعه نزدیک‌تر شویم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.