| کد خبر: 97834 |

در ۴ ماهه نخست سال جاری رخ داد؛

مراجعه ۱۴ هزار و ۵۳۷ وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی استان لرستان

تین‌نیوز| مدیر كل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان گفت: در 4 ماهه نخست سال جاری 14 هزار و 537 وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای دریافت كارت معاینه فنی به مراكز معاینه فنی استان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان، حسن رحمانی با بیان اینكه در حال حاضر 4 مركز مكانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین در استان فعالیت دارند، گفت: بر اساس ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389، کلیه وسایل نقلیه که 5 سال از تولید آنها گذشته باشد می‌بایست دارای برگه معاینه فنی خودرو باشند كه با توجه به ماده5  آیین نامه اجرایی «نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو» دوره زمانی انجام معاینه فنی برای انواع وسایل نقلیه عمومی سبك و سنگین درون و برون شهری با عمر 10 سال یا كمتر 6 ماهه و برای ناوگان با عمر بیش از 10 سال 3 ماهه است.

رحمانی با اشاره به اینكه 85 درصد از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین  طی 4 ماهه نخست سال جاری در مراكز معاینه فنی استان كارت معاینه فنی دریافت كرده اند و 15درصد در آزمون های مربوطه رد شده اند، اظهار داشت: در 4 ماه گذشته 14 هزار و 537 وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراكز معاینه فنی در استان مراجعه کرده‌اند كه 12 هزار و 385مورد موفق به اخذ معاینه فنی و دو هزار و 153مورد رد شده‌اند.

وی افزود : كامیون، كشنده و كامیونت به ترتیب با  604، 517 و 516 مورد ردی، بیشترین آمار خودروهای ردی در آزمون های معاینه فنی را به خود اختصاص داده اند.

مدیر كل حمل و نقل و پایانه های لرستان گفت : بیشترین و كمترین آمار قبولی طی 4 ماه گذشته به ترتیب به مراكز معاینه فنی مهران ازنا و كیهان بروجرد با 3 هزار و 934 و یك هزار و 777 كارت معاینه فنی صادره و بیشترین و كمترین آمار مربوط به خودروهای ردی به مراكز معاینه فنی كاوه خرم آباد با یك هزار و 34 و مهران ازنا با 50 وسیله نقلیه اختصاص دارد.

رحمانی با بیان  اینكه در این 4 ماه، 123 دستگاه اتوبوس و یك هزار و 661 دستگاه مینی بوس برای اخذ كارت معاینه فنی به مراكز فعال در استان مراجعه داشته اند اظهار كرد : 28 دستگاه اتوبوس و 409 دستگاه مینی بوس در آزمایش های معاینه فنی رد شده اند كه مهمترین علل آن عدم عملكرد صحیح سیستم ترمز (38درصد) و مناسب نبودن نور چراغ ها (28درصد) بوده است.

وی افزود : عدم عملكرد صحیح سیستم ترمز (33درصد)، میزان آلایندگی(15درصد)، مناسب نبودن نور چراغ ها (15%) و ساییدگی آج لاستیك ها (10درصد) مهمترین علل عدم دریافت كارت معاینه فنی در وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.