| کد خبر: 97788 |

مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران به نفع طرف غربی است

تین‌نیوز| این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: صدور مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران، مانند دادن یک آبنبات چوبی برای راضی نگه داشتن طرف مقابل در برابر خواسته ها و مطالبات به حق آن است.

 

سیدمحمدجواد ابطحی با اشاره به صدور مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده، گفت: به نظر من این مجوز نه تنها امتیازی برای ایران محسوب نمی شود، بلکه این اقدام آمریکا مانند دادن یک آبنبات چوبی برای راضی نگه داشتن طرف مقابل در برابر خواسته ها و مطالبات به حق آن است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر آمریکایی ها به دنبال امتیاز دادن و انجام تعهداتشان در برجام بودند، مسیر را برای خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس هموار می کردند، نه اینکه مجوزی را پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران فراهم کنند، تا از قبال این مسئله تنها طرف غربی به منفعت دست پیدا کند.

وی افزود: هدف ایالات متحده در صدور مجوز برای پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران، این است که فضای متلاطم اقتصادی اروپا را از وضعیت فعلی خارج کند، زیرا امروز کشورهای عضو اتحادیه اروپا با مشکلات بسیار اقتصادی روبه رو هستند.

ابطحی  تصریح کرد: یکی از اهداف ایران در مذاکرات هسته ای و برجام، فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری های خارجی در کشورمان بود، اما آمریکایی ها عملا از تحقق این مسئله جلوگیری کرده اند، از این رو طرح موضوع مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده به عنوان یک امتیاز برای کشورمان، مسئله نادرست و اشتباهی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: کاخ سفید اگر به دنبال اجرای برجام و انجام تعهداتش بر اساس توافق هسته ای است، باید هر چه سریع تر موانع موجود در صادرات محصولات ایرانی و همچنین سرمایه گذاری خارجی در کشور را رفع کند. در غیر این صورت تبدیل شدن ایران به یک بازار مصرفی برای اروپا و آمریکا به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: به نظر من آمریکا در اثر فشارهای سیاسی اتحادیه اروپا مجبور به صدور مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران شده  و نمی توان آن را حرکتی مثبت و چشمگیر از سوی ایالات متحده برای اجرای برجام دانست.

واشنگتن روز جمعه اعلام کرد مجوز پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا که در ایرلاین‌های خارجی فعالیت می‌کنند را صادر کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.