| کد خبر: 96275 |

ایمنی خط قرمز توسعه مترو است

تین‌نیوز| معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در جلسه عملیاتی با دست اندركاران خط 6 متروی پایتخت و در جمع مدیران، مجریان و مشاوران این خط گفت:

گزارش هایی كه از پیشرفت مترو ارائه می شود، باید بر اساس مسافرگیری مترو و بر مبنای برنامه زمان بندی خطی (LSM) تهیه شده باشد تا بدانیم دقیقاً در كجا قرار داریم و می خواهیم به كجا برسیم تا بتوایم در موعد مقرر به تعهدات خود عمل كنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، دكتر سید مازیار حسینی افزود: سفت كاری خط 6 مترو كه به مراتب هزینه كمتری نسبت به نازك كاری دارد، در دست انجام است و امروز در برخی بخش ها به مرحله نازک کاری رسیده ایم كه به بودجه بیشتری نیاز دارد.

وی با تأكید بر لزوم سرعت در عملیات عمرانی مترو به منظور تسریع در خدمات رسانی به شهروندان، اضافه كرد: هر چند در ماه گذشته ركورد حفر 516 متر تونل در یك ماه و ركورد حفر 27 متر تونل در یك روز از طریق دستگاه تی بی ام در خط 6 مترو به ثبت رسید اما هدفمان در توسعه مترو، ركورد شكنی در زمان ساخت نیست و به هیچ عنوان دقت و كیفیت در كار را فدای سرعت نخواهیم كرد.

وقت اصلی معاون شهردار تهران معطوف به توسعه حمل و نقل عمومی است
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه در حال حاضر دو دستگاه تی بی ام در خط 7 و یك دستگاه نیز در خط 6 مترو مشغول به كار هستند، اظهار کرد: توقف فعالیت دستگاه‌ های حفار تونل به دلیل نیاز به تعمیر باید به حداقل زمان ممكن برسد و به این منظور با انجام تعمیرات در جا باید به نقطه‌ ای برسیم كه دستگاه های تی بی ام حتی یك ساعت نیز از فعالیت باز نمانند، چرا كه هر ساعت توقف آنها در حركت پر شتاب توسعه مترو می تواند مؤثر باشد.

دكتر حسینی با بیان این كه تمامی عملیات مترو باید بر اساس داده‌ های آنالیزهای علمی و بر مبنای نتابج ابزار دقیق انجام شده و جلو برود، تصریح كرد: نتایجی كه از ابزار دقیق حاصل می شود و به عبارت بهتر، ایمنی خط قرمز ما در توسعه محسوب       می شود و به مجرد این كه كوچك ترین نشت آب در تونل‌های در حال حفر مترو دیده شود، باید بلافاصله بررسی كامل انجام شده و اقدامات لازم به عمل آید.

وی با تأكید بر این كه وقت اصلی معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران معطوف به توسعه زیرساخت ها و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی با محوریت مترو و متعلق به عموم شهروندان به ویژه شهروندانی است كه از وسایل نقلیه عمومی استفاده   می كنند گفت: در این راستا مهم‌ترین دستور كارمان تکمیل و راه‌‌اندازی خطوط 6 و 7 و بهره برداری كامل از خط 3 مترو است.

قدردان دست اندرکاران خط 6 مترو از روز 1/1/1 پروژه هستیم
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دست اندركاران خط 6 مترو با تشكر از همه تلاشگران این خط اعلام کرد: پیمانكاران و مشاوران این خط از كاركشته ترین و با تجربه ترین مشاوران و پیمانكاران هستند كه انصافاً با جان و دل پای كار آمده اند و این موضوع ملی را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند.

دكتر حسینی با اعلام به این كه مثلث سوم این ضلع كارآمد، تیم كارفرمآیی دلسوز و كاربلد خط 6 مترو است، تأکید كرد: قدردان خدمات و زحمات همه دست اندركاران این خط از روز 1/1/1 پروژه هستیم و انتظارمان این است كه سه ضلع مثلث این پروژه با جدیت بیشتر از گذشته كارها را دنبال كنند تا خط 6 با كیفیت هر چه بهتر و سرعت هر چه بیشتر به پیش برود.

وی در پایان با تأكید بر این كه مدیریت شهری با تمام امكانات به میدان آمده و با همه توان پشت سر توسعه مترو ایستاده، خاطرنشان كرد: با تدابیر شهردار محترم تهران و پیگیری قائم مقام ایشان و نیز با حمایت شورای شهر و پشتیبانی مالی بانك شهر، با وجود ركود اقتصادی حاكم بر كشور و خشكسالی ای كه در زمینه مباحث مالی در كل كشور مشاهده می شود، شاهد شکوفایی مترو هستیم و مدیریت شهری به رغم كاهش درآمد، تمام اهتمام خود را در جهت توسعه مترو به كار گرفته است.

قبل از سخنان معاون شهردار تهران، مجری خط 6 مترو با ارائه گزارشی از فعالیت این خط در 10 ماه گذشته با اعلام این که در حال حاضر 78 جبهه کاری با 8 هزار نیروی کار در این خط مشغول به کارند، گفت: 8 و نیم کیلومتر از تونل های خط 6 با استفاده از دستگاه TBM و 7 و نیم کیلومتر نیز با روش NATM حفر شده و 13 کیلومتر ار حفاری تونل ها باقی مانده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.