| کد خبر: 96260 |

دیدار طیب نیا با رییس کل بانک مرکزی کنیا

تین‌نیوز| وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران که برای شرکت در چهاردهمین اجلاس وزیران سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) به کنیا سفر کرده است، با رییس کل بانک مرکزی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

«علی طیب نیا» در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط سیاسی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کنیا، سطح فعلی همکاری های اقتصادی دو کشور را با توجه به ظرفیت های فراوان موجود ناکافی دانست و ابراز امیدواری کرد با بهبود روابط بانکی فیمابین، همکاری های تجاری و صنعتی گسترش یابد.

وی با اشاره به تحریم های بین المللی که منجر به کاهش روابط بانکی دو کشور شد، ادامه داد: امروز و با توافق جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5، بانک های کنیایی می توانند همکاری خود را با بانک های ایرانی آغاز کنند تا بستر فعالیت بخش خصوصی دو طرف برای گسترش همکاری ها فراهم شود.

بر اساس این گزارش، «پاتریک نگوگی» رییس کل بانک مرکزی کنیا با استقبال گرم از وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را فرصت مغتنمی برای کنیا دانست و گفت: «ما بی صبرانه منتظر رفع آخرین موانع برای از سرگیری همکاری با بانک های ایران هستیم».

به گزارش ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان صبح روز دوشنبه (دیروز) در راس هیاتی تخصصی به منظور شرکت در چهاردهمین اجلاس آنکتاد به «نایروبی» پایتخت کنیا سفر کرد.

مقام های دولتی، وزیران اقتصادی و مسوولان اجرایی بلندپایه از 194 کشور جهان در این نشست حضور دارند.

بر اساس این گزارش، نشست سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل (آنکتاد) یک هفته به طول خواهد انجامید.

این اجلاس به دلیل برگزاری نخستین اجلاس پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

قیر نفت، خمیرهای غذایی پخته نشده، موم پارافین، چای سیاه تخمیر شده، روغن صنعتی و اوره مهمترین اقلام صادراتی ایران به کنیا و آب آناناس، درختچه های گل رز، نوشابه های غیرالکلی و وسایل نقلیه با موتور پیستونی، مهمترین اقلام وارداتی ایران از این کشور آفریقایی در سال های گذشته بودند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.