| کد خبر: 96149 |

فرودگاه زنجان رونق می گیرد / برنامه ریزی برای پروازهای جدید به تهران و مکه

تین‌نیوز| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: در راستای افزایش پروازهای فرودگاه زنجان، پروازهای جدیدی به عتبات عالیات، ترکیه، تهران و مراکز تفریحی در نظر گرفته شده است

فرودگاه زنجان، تنها فرودگاه استان زنجان می باشد، که عملیات احداث آن در سال 1369 بنا به نیازهای موجود در استان، آغاز گشته و پس از تقریبا 10 سال و در سال 1379 افتتاح گردید. این فرودگاه با ماموریت ارایه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازها ،به‌منظورحمل و نقل هوانوردی طراحی و احداث شده است. 
 
فرودگاه زنجان قابلیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر و هواپیماهای متوسط و هواپیماهای بدنه باریک و هواپیماهای سبک و انواع هلی کوپتر را دارد. و هم اکنون هواپیماهای متوسط و پهن پیکر از نوع ایرباس300،310، 320 و BAE در مسیرهای عربستان(حج عمره ، حج تمتع) و مشهد در آن مشغول عملیات میباشند.علاوه بر اینها پروازهای ورودی و خروجی غیربرنامه ای نظامی، انتظامی، امدادی، آموزشی و... زیادی نیز در آن پرواز می کنند.
 
فرودگاه زنجان رونق می گیرد
 
خوشبختانه با توجه به ظرفیتهای این فرودگاه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در جلسه کارگروه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اعلام کرد: در راستای افزایش پروازهای فرودگاه زنجان، پروازهای جدیدی به عتبات عالیات، ترکیه، تهران و مراکز تفریحی در نظر گرفته شده است لذا با رایزنی های انجام گرفته با چند شرکت هواپیمایی مقرر شده است تا آماری از میزان تقاضا در استان مشخص شده و حداقل صندلی‌های تضمینی مشخص شود تا زمان مناسبی برای پرواز روزانه زنجان به تهران مشخص شود.
 
لذا باید امیدوار بود که این فرودگاه در ماههای آتی رونق پیدا کرده و به واسطه آن اقتصاد گردشگری استان تقویت گردد.
 

در پایان لازم به ذکر است که فرودگاه مرز هوائی زنجان که با کد فرودگاهی OITZ (توسط ایکائو) و JWN (توسط یاتا ) در جهان هوانوردی شناخته میشود، در 15کیلومتری شمال غرب شهر زنجان ،باموقعیت جغرافیایی 36درجه 46 دقیقه و 29 ثانیه عرض شمالی و 48درجه 21 دقیقه و 33 ثانیه طول شرقی قرار گرفته است  ارتفاع آن 5382 پا بالاتر از آبهای دریای آزاد ،و مساحت کل فرودگاه 400 هکتارمیباشد.این فرودگاه در جاده قدیم زنجان-اردبیل قرار گرفته که تا فرودگاه زنجان این جاده بزرگراه میباشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.