| کد خبر: 93955 |

یکه زارع تاکید کرد:

بخش صنعت ظرفیت ویژه‌ای برای تحقق اقتصادمقاومتی دارد

تین نیوز | مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن، خواستار اهتمام ویژه به ظرفیت کشور برای توسعه صنعتی شد.

هاشم یکه‌زارع در پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن گفت: این روز فرصت مغتنمی است تا در آن با یادآوری الزامات و نیازهای توسعه صنعتی کشور، در سایه برنامه‌ریزی دقیق و اندیشمندانه برای آن، رشد و توسعه را در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به ارمغان بیاوریم.

در این پیام آمده است: روز صنعت و معدن در دهم تیرماه را که زینت تقویم شمسی و یادآور تلاش و همت صنعتگران و پیشه‌ورانی است که اهتمامی ویژه در سربلندی کشور عزیزمان دارند، تبریک می‌گوییم. این روز در سال جاری مقارن با ایام پربرکت ماه مبارک رمضان است، این مقارنه را ارج نهاده و به همه روزه‌دارانی که در بخش‌های مختلف صنعتی، با بازوان ستبر خود چرخ‌های سنگین صنعت را می‌گردانند، به ویژه خانواده بزرگ صنعت خودرو خدا قوت عرض کرده و بر دستان صنعتگران عزیزمان بوسه می‌زنیم.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی، با در اختیار داشتن منابع و ذخایر زیرزمینی فراوان و همچنین مواد معدنی تامین کننده بخش‌های مختلف صنعت، در شمار کشورهای غنی دنیاست. این خود فرصت و زمینه‌ای است که موجب شده است از حیث تاریخی، صنعتگری در بخش‌های مختلف این مرز و بوم رونق یابد. نگاهی به تاریخ این کشور حاکی از توجه ویژه گذشتگان به این بخش از چرخه معیشت و زندگی بوده است و این همان چیزی است که در مرور دستاوردهای گذشتگان به درستی قابل ملاحظه است.

به گفته یکه‌زارع، اگر چه تحولات زندگی بشری بویژه صنعتی شدن اشکال دیگر گونه و مختلفی را در عرصه صنعتی و چرخه تولید پدیدار ساخته، ولی در مجموع با توجه به استعداد و ظرفیت سرشار مواد اولیه صنعتی و معدنی همچنان بخش صنعت، رکنی اساسی در اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود و بر ما فرض است که بتوانیم با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی درست، چرخه بهره‌گیری از این سرمایه و ثروت‌های خدادادی کشورمان را هرچه مطلوب‌تر و بهره‌ورتر سامان دهیم.

وی ادامه داد: اختصاص یک روز با عنوان روز صنعت و معدن، فرصت مناسب و مغتنمی است تا بتوانیم ضمن یادآوری ضرورت‌ها، الزامات و نیازهای صنعتی کشور برای توسعه، نسبت به تحقق «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اهتمام کنیم. از خاطر نبرده‌ایم که اقتصاد مقاومتی با تاکید بر تولید داخلی و ظرفیت و استعداد موجود در کشور از موضوعات مورد توجه دولت محترم و همه دلسوزان نظام و کشور اسلامی‌مان است و بخش صنعت یکه زارع گفت: ظرفیت ویژه‌ای دارد که با توسعه و بالندگی آن می‌توان، به رشد، تعالی و پیشرفت اقتصادی کشور کمک کنیم. بی‌شک این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که به مهم‌ترین موتور محرکه اقتصاد کشور یعنی بخش صنعت و معدن که در عمل یکی از عوامل مولد اشتغال پایدار و ظرفیتی برای افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه است، نگاهی اندیشمندانه و مدبرانه شود. تاکید می‌شود: عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» زیبنده سالی است که در آن به صنعت داخلی و ظرفیت‌های موجود در آن برای دستیابی به اهداف بلندی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در پی آن است، توجه ویژه ‌شود.

در انتهای این پیام آمده است: در پایان خرسندیم که ما نیز در شمار فعالان بخش صنعت و عضو خانواده بزرگی هستیم که از افتخارات آن حضور در عرصه تولید صنعتی کشور است. لذا فرصت را غنیمت دانسته و به این بهانه از فعالان خدوم عرصه صنعت خودرو بویژه همکارانمان در گروه صنعتی ایران خودرو قدردانی کرده، بر همت بلندشان درود می‌فرستیم و برای بهروزی و سعادتشان در بارگاه ایزد منان دعا می‌کنیم.»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.