| کد خبر: 93950 |

◄ برنامه‌ریزی برای احداثموزه دریا در بندرخرمشهر

تین‌نیوز| جلسه هماهنگی احداث موزه دریا با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در بندرخرمشهر برگزار شد.
 
به گزارش تین‌نیوز، این جلسه با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر و مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از نگهداری ساختمان مرکزی قدیمی بندرخرمشهر به عنوان یادگار دوران دفاع مقدس ابراز خرسندی کرد.
 
خسرو نشان، گفت: طی مذاکرات صورت گرفته میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شد که دو موزه آبرومند در بنادر شمالی و جنوبی راه‌اندازی شود.
 
وی تصریح کرد: از جمله عواملی که تصمیم گرفته شد این موزه در بندرخرمشهر راه‌اندازی شود می‌توان به مقوله دفاع مقدس اشاره کرد که بخش وسیعی از موزه دریا را می‌تواند به خود اختصاص دهد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، ادامه داد: همچنین در گذشته نیروی دریایی در خرمشهر متمرکز بود و سابقه جنگ و دریا در این منطقه وجود دارد.
 
نشان، همچنین به مقوله بازدید از این موزه اشاره کرد و افزود: رفت و آمدهای وسیعی که در منطقه وجود دارد مانند بازدید کاروان راهیان نور از مناطق جنگی از جمله ضرورت‌های ایجاد موزه دریا در بندرخرمشهر به شمار می‌رود.
 
وی اظهار کرد: در این جلسه دو طرح توجیهی راه‌اندازی موزه دریا در بندرخرمشهر از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر و طرح معماری موزه دفاع مقدس بندرخرمشهر بیان شد اما طرح محتوایی موزه اهمیت بیشتری دارد و متناسب با محتوا باید ساختمان آن طراحی و اشیاء موزه گردآوری شود.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بیان کرد: این موزه اگر به درستی راه‌اندازی شود می‌تواند به عنوان بهترین مکان برای به نمایش درآوردن موضوعات و مباحث دریا تبدیل شود.
 
نشان، اظهار داشت: در نظر داریم سه پروژه مهم تبدیل ساختمان هلال احمر به موزه صنایع دستی، احداث پایانه اختصاصی صادرات صنایع دستی و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی کشور را در خرمشهر به اجرا در آوریم.
 
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، وی گفت: در نظر داریم ساختمان مرکزی قدیمی بندرخرمشهر را احیا کنیم و آن را به مکانی موزه‌ای و نمایشگاهی تبدیل کنیم.
 
پیش از این با همکاری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، نخستین موزه تخصصی دریایی در شمال کشور و در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر راه‌اندازی و در نوروز امسال میزبان گردشگران و مسافران بود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.