| کد خبر: 93899 |

ضرورت راه اندازی خط دریایی بین چابهار و بندرعباس

تین‌نیوز| توسعه اقتصادی و گردشگری در چابهار مستلزم برقراری راه ارتباطی بین دو بندر بزرگ چابهار و بندر عباس است.
 

فعال بخش خصوصی در گردشگری دریایی اظهار داشت: چابهار می تواند از شهرستان بندرعباس در راستای توسعه هر چه بیشتر اقتصادی و گردشگری بهره مند شود.                                                                
محمد رضا نایب پور بیان داشت: بندر عباس در مقایسه با زاهدان از فاصله کمتری تا چابهار برخوردار است که این امر بسیار حائز اهمیت است و از سوی دیگر این بندر در مقایسه با سایر شهرهای نزدیک به چابهار از جمعیت به مراتب بیشتری برخوردار است.
 
وی اذعان داشت: همچنین وضعیت اقتصادی مردم در بندرعباس از سایر شهرستان های نزدیک چابهار مناسب تر است که همین امر می تواند زمینه ساز ورود گردشگران بیشتری از بندرعباس به چابهار باشد.
                                            
مالک تنها کلوپ غواصی در چابهار بیان داشت: باید زمینه های لازم برای جذب گردشگران از بندر عباس به چابهار هر چه سریعتر فراهم شود.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز راه مواصلاتی مناسبی به این دو بندر بزرگ وجود ندارد گفت: برقراری راه ارتباطی بین این دو بندر بزرگ کشور بسیار ضروری است و می تواند به اقتصاد منطقه بسیار کمک کند.            
                      
نایب پور تصریح کرد: هم اکنون جاده ای که در نوار ساحلی این دو بندر را به هم متصل می کند بسیار غیراستاندارد است به گونه ای که هر چند وقت یکبار خبر خراب شدن پل های این جاده به دلیل سیلاب به گوش می رسد.  
                
وی یادآور شد: از سوی دیگر این جاده چنان در میان عموم مردم نا امن جلوه داده شده که اکثر مردم با دور زدن این جاده از بندرعباس مستقیم به زاهدان سفر می کنند و به این ترتیب هیچگاه وارد چابهار نمی شوند.
 
رئیس کمیته غواصی و هیئت نجات غریق استان سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار داشت: این در حالی است که می توان با جاده سازی مناسب در طول نوار ساحلی عمان از بندر چابهار تا بندر عباس، زمینه تردد مناسب عموم مردم را از طریق جاده فراهم کرد.
 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عنوان کرد: یکی دیگر از راه های ارتباطی دو بندر بزرگ چابهار و بندرعباس که می توانسته به راحتی صورت گیرد، راه اندازی خط مسافرتی دریایی با استفاده از اتوبوس های دریایی است.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت های و پتانسیل های بندری موجود در بندر چابهار و بندر عباس، هیچگاه نسبت به راه اندازی خط دریایی به این دو بندر اقدام نشده است.
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: همچنین امکان راه اندازی خط مواصلاتی دیگری از طریق خطوط ریلی راه آهن در نوار ساحلی دریای عمان بین این دو بندر بزرگ کشور وجود دارد.
 
نایب پور بیان داشت: به این ترتیب با برقراری راه مواصلاتی مناسب به این دو بندر بزرگ جنوبی کشور و تعامل این دو بندر، شاهد شکوفایی اقتصادی در چابهار خواهیم بود.
 
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عنوان کرد: همچنین با توجه به دور افتاده بودن چابهار از سایر نقاط کشور، تعامل با بندر عباس و تردد گردشگران این شهرستان به چابهار می تواند باعث تحول بزرگی در گردشگری دریایی سواحل عمان شود.
 
وی تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ظرف 15 سال آینده چابهار از بندرعباس بزرگتر خواهد شد و همین امر حاکی از آینده بسیار روشن چابهار است.
 
وی اذعان داشت: این در حالی است که باید توجه داشت، چابهار به دلیل موقعیت خاصی که در اقیانوس هند برخوردار است، بدون شک ظرف شش سال آینده به مرکز تجارت دریایی در منطقه تبدیل خواهد شد و لازم است از هم اکنون به فکر برقرار راه ارتباطی بیشتر از سایر نقاط کشور به این منطقه تجاری باشیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.