| کد خبر: 93879 |

سرپرست مرکز فنون و خدمات هوایی خبرداد؛

◄برنامه‌ریزی برای خرید دو فلایت‌چک دیگر در دستور کار

تین‌نیوز| سرپرست مرکز فنون و خدمات هوایی که در برنامه «مهمان هفته» شرکت فرودگاه‌ها حضور پیدا کرد، گفت: یک فروند هواپیمای فلایت‌چک کافی نیست و برنامه داریم تا دو فروند هواپیمای فلایت‌چک دیگر خریداری کنیم.
 
به گزارش تین‌نیوز، عبدالرحیم کاشف‌علیپور با بیان اینکه برنامه مهمان هفته منافع بسیاری برای شرکت فرودگاه‌ها دارد و قطعا می‌تواند جزئیات فعالیت‌ واحدهای مختلف شرکت فرودگاه‌ها را به همگان بشناساند عنوان کرد: براساس مصوبه هیات وزیران از سال 82 مركز آموزش فنون و خدمات هوایی در پروسه واگذاری قرار گرفت و البته همچنان سایه واگذاری را روی سر خود احساس می‌کند اما همین کلمه واگذاری در این مدت باعث از دست رفتن بسیاری از سرمایه‌های آن شد است اما طی یک سال گذشته و با تحویل فلایت‌چک به مرکز آموزش قدری این موضوع کمرنگ شده است.
 
وی ادامه داد: مهمترین نکته تامین امنیت هوانوردی است که البته نیروی انسانی آموزش دیده می‌طلبد لذا ما می‌توانیم با تربیت خلبانان امنیت هوایی را تضمین کنیم.
 
طبق گفته‌ کاشف‌علیپور؛ مرکز آموزش سال گذشته عملا تعطیل شده بود و مجوز ATOC آن لغو شده بود که با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در این مرکز در کمتر از یک ماه مجوز آموزشی دوباره اخذ شد و فعالیت‌ مرکز با پذیرفتن تصدی هواپیمای فلایت‌چک از سر گرفته شد.
 
وی با بیان اینکه شعبات مركز آموزش فنون و خدمات هوایی در پنج نقطه کشور با دارا بودن امکانات کامل آموزشی فعالیت می‌کنند بیان کرد: مركز آموزش فنون و خدمات هوایی علاوه بر درآمدزایی باعث اعتبار و آبروی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است که این ناشی از اعتماد مدیریت شرکت است و امیدوارم این اعتماد همچنان ادامه داشته باشد.
 
کاشف‌علیپور از گرفتن مجوز AWOC از سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و عنوان کرد: یک فروند هواپیمای فلایت‌چک کافی نیست و برنامه داریم تا دو فروند هواپیمای فلایت‌چک دیگر خریداری کنیم چراکه معتقدیم هواپیمای خریداری شده نیاز به پشتیبان دارد و کاهش هزینه‌های عملیاتی فلایت‌چک را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست مرکز فنون و خدمات هوایی تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌ها برای خریداری این هواپیما ریسک بزرگی کردند، چراکه در شرایط تحریم این هواپیما و قطعات آن به آسانی قابل خرید نیست اما همکاران در این مرکز تامین قطعات و پشتیبانی آن را برعهده گرفتند.

او می‌گوید؛ 90 درصد هواپیماهای فلایت‌چک دنیا کینگ‌ایر ۳۵۰ هستند که از بهترین نوع محسوب می‌شوند تا جایی که آمریکا نیز به طور گسترده از این هواپیما استفاده می‌کند و از مجموع ۲۳ هواپیمای موجودش در این زمینه ۱۷ فروند آن از نوع کینگ‌ایر ۳۵۰ هستند.

وی با اظهار به اینکه ایران یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین هواپیماهای فلایت‌چک را خریداری کرده است که بروزترین سیستم‌ها روی آن هواپیما نصب شده است تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر خلبان بیکار دارای گواهینامه IR داریم که پیش‌بینی می‌شود با ورود ناوگان جدید طی شش سال آینده شش تا هفت هزار خلبان نیاز مبرم داشته باشیم.
 
کاشف‌علیپور افزود: براساس اساسنامه مركز آموزش فنون و خدمات هوایی که در سال ۱۳۱۸ تدوین شده هدف این مرکز اشاعه فرهنگ هوانوردی میان جوانان کشور است. جوانان به راحتی می‌توانند وارد این حوزه شوند، حداقل سن برای دریافت گواهینامه ۱۸ سال است.
 
سرپرست مرکز فنون و خدمات هوایی یادآور شد: بازار کار در این حرفه برای خانم‌ها همچون آقایان وجود دارد، اکنون بسیاری از خانم‌های آموزش دیده در این مرکز به عنوان کمک‌خلبان مشغولند.
 
وی بیان کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نخستین شرکتی است که موفق به اخذ مجوز AWOC از سازمان هواپیمایی کشوری شده است و به تازگی OCC در ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد تاسیس شده و کاملا مجهز است و خدمات دیس پچ ارایه می‌دهد.  
 
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ کاشف‌علیپور اظهار کرد: در این مرکز از استقلال مالی برخوردار نیستیم در حالی که یکی از شرایط بهره‌مندی از مجوز AWOC داشتن استقلال مالی است. اگر استقلال مالی نداشته باشیم نمی‌توانیم به تعهدات‌مان عمل کنیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.