| کد خبر: 93820 |

تخطی از سرعت جان راننده سمند را گرفت

تین‌نیوز| فرمانده پلیس راه شوط و ماکو گفت: تخطی از سرعت جان راننده سمند را در محورماکو به پلدشت گرفت.

 
 شاهین اسماعیل‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس راه ماکو به  دنبال کسب خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری سمند در محور ماکو به پلدشت به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزم شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این خودرو از جاده خارج شده و بر اثر واژگونی راننده این خودرو در دم فوت کرده است.

فرمانده پلیس راه شوط و ماکو به علت این حادثه دلخراش اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام کارشناسان علت اصلی این حادثه تخطی از سرعت مطمئنه راننده اعلام شده است.

اسماعیل‌زاده به نامناسب بودن محورهای ماکو، شوط و پلدشت اشاره کرد و از مسؤولان استان درخواست کرد تمهیدات لازم جهت تسریع در اصلاح این محورهای مواصلاتی انجام دهند تا رانندگان بتوانند با اطمینان بیشتری رانندگی کنند.

این مسؤول بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و پرهیز از سرعت غیرمجاز تاکید کرد و ادامه داد: رانندگان باید بدانند که عدم توجه و عجله آنان در رانندگی مرگ آنان و سایر افراد را رقم خواهد زد.

اسماعیل‌زاده به رانندگان هشدار داد که از رانندگی به هنگام خستگی خودداری کنند و هنگام احساس خستگی و خواب‌آلودگی با استراحت‌های کوتاه‌مدت در طول مسیر تا حد زیادی مانع از سوانح دلخراش در جاده‌ها شوند.

وی با بیان اینکه سالانه 500 نفر در جاده‌های آذربایجان غربی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: به طور متوسط روزانه یک نفر در این استان در جاده‌های استان جان می‌دهد لذا این آمار دردناک باید بیشتر درخور توجه رانندگان قرار گیرد.

فرمانده پلیس راه شوط و ماکو خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد تصادفاتی که در طول سال در جاده‌های آذربایجان غربی رخ می‌دهد مربوط به سه ماه فصل تابستان بوده و بیش از 36 درصد تصادفات در ماه شهریور رخ می‌دهد.

اسماعیل‌زاده بر ضرورت توجه بیشتر و دقت بالاتر رانندگان به هنگام رانندگی  تاکید کرد و افزود: مسؤولان نیز باید زمینه آگاه‌بخشی بیشتر برای رانندگان جهت ارتقای سطح رانندگی را طی برنامه‌های مدون منسجم ایجاد کنند و در این راستا ماموران پلیس راه و پلیس راهور آماده ارائه آموزش به رانندگان است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.