| کد خبر: 93439 |

مدیرکل حمل و نقل و پایانه­‌های استان چهارمحال و بختیاری، خبر داد:

آموزش حرفه‌ای ۶۶۰ راننده بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان

 تین‌نیوز| مدیرکل حمل و نقل و پایانه­‌های استان چهارمحال و بختیاری، گفت: طی سه ماه گذشته تعداد 660 نفر راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای آموزش‌های حرفه‌ای را فرا گرفتند.
 
 منوچهر سلمان‌زاده، با اشاره به نقش عوامل انسانی در بروز تصادفات، اظهار کرد: آموزش فعالان و كاربران جاده‌ای منجر به كاهش تصادفات و خسارات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌ها در دو مقطع حین خدمت و بدو خدمت انجام می‌شود، گفت: در سه ماه نخست امسال به 30 نفر آموزش حین خدمت، چهارصد و 20 نفر بدو خدمت بار، 90 نفر بدو خدمت مسافر و 120 نفر در قسمت بازآموزی بار، آموزش‌های مربوطه را فرا گرفتند.
 
سلمان‌زاده در ادامه افزود: دوره های آموزشی چون آموزش قوانین و مقررات، مهارت‌های رانندگی، آموزش ابعاد و اوزان، مواد خطرناك، آشنایی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای با اصول و ضوابط شغلی و مهارت‌های حرفه‌ای، پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای، افزایش بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای رانندگان و جایگاه آنان در جامعه برگزار می‌شود.
 
وی تصریح کرد: این آموزش‌ها برای رانندگان تازه كار و با سابقه به طور مستمر در شهرهای شهركرد، فارسان، بروجن، كیار و لردگان برگزار می‌شود. 
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در سال گذشته، خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز تعدادپنج هزار و 130 نفر از راننده‌گان در بخش حمل و نقل جاده‌ای اعم از بار و مسافر آموزش های  مربوطه را فرا گرفتند، که این تعداد شامل سه هزار و 120 راننده بدو خدمت باری، یک‌هزار و 20 راننده بدو خدمت مسافری، 750 نفر بازآموزی و 240 نفر رانندگان حین خدمت بودند.
 
به گزارش ایسنا، متون آموزشی این دوره‌های ایمنی نیز به گونه‌ای طراحی شده که برای عموم رانندگان جاده‌ای كاربردی و قابل استفاده باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.