| کد خبر: 93436 |

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

◄ انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۱۰ میلیارد ریالی در بندر امام

تین‌نیوز| مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث و بهره‌برداری از انبارهای مکانیزه نگهداری کالا به ارزش ٣١ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور، در زنجیره‌ی حمل و نقل کالا همواره مورد توجه بازرگانان و صاحبان کالا بوده است و به دنبال ایجاد زیرساخت‌های بندری مطلوب، رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی احداث سیلوها و انبارهای مکانیزه  نگهداری کالا دوچندان شده است.
 
عبداللهی در ادامه بیان داشت: در این راستا منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری موفق شده است یک  فقره قرارداد سرمایه گذاری در زمینه‌ی  احداث و بهره‌برداری از انبارهای مکانیزه نگهداری کالا به ارزش ٣١ میلیارد ریال به روش BOT (ساخت، بهره‌برداری، واگذاری) به امضا برساند.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در تشریح این قرارداد سرمایه‌گذاری، گفت: با احداث و بهره‌برداری از انبارهای مکانیزه نگهداری کالا که در راستای ارائه خدمات مناسب به بازرگانان و صاحبان کالا منعقد شده، ضمن افزایش ظرفیت نگهداری مطلوب کالا در این مجتمع بندری، موجبات ایجاد اشتغال برای ٢٨ نفر به طور مستقیم و یکصد نفر به طور غیر مستقیم فراهم خواهد شد.  
 
وی در ادامه بیان داشت: با بهره‌برداری از این انبارها که در مساحتی  بالغ بر ٤٧٤٣ متر مربع احداث می‌شود، بالغ بر ٥ هزار تن  بر حجم عملیاتی  این مجتمع بزرگ بندری افزوده می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، عبداللهی تسریع در روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و در نتیجه کاهش مدت زمان توقف شناورها در این مجتمع بندری را از جمله مزایای بهره‌برداری از این انبارهای مکانیزه برشمرد. 
 
مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) با بهره‌مندی از مزیت مناطق ویژه اقتصادی و جذب بیش از ١٨ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از سال ١٣٨٢ تا کنون، از جمله بنادر پیشگام در جذب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در سطح بنادر کشور به شمار می‌آید.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.