| کد خبر: 92518 |

آغاز ایمن‌سازی محور میانه - قره‌چمن در آذربایجان شرقی

تین نیوز | رئیس اداره راه وشهرسازی میانه از شروع ایمن‌سازی محور میانه – قره‌چمن در استان آدذبایجان شرقی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، مجید خاکسار گفت: در راستای ارتقاء و تامین ایمنی و ضرورت تخریب قرنیز پل‌های قدیمی که بدون مسلح بوده و در اثر مرور زمان و لکه‌گیری و روکش؛ ازلحاظ کد ارتفاعی از کف جاده، منجر به تقلیل ارتفاع قرنیز شده بود به ترتیب اولویت محوری از جاده میانه - قره‌چمن در دو جبهه کاری،  ایجاد قرنیز های جدید به صورت استاندارد و مدرن با قابلیت استحکام  بیشتر در  برابر نیروهای وارده انجام می‌شود که محدوده  اصلاح و مرمت قرنیزهای قدیمی، از کیلومتر ۵ به طرف آخر حوزه اعلام شده است.

وی افزود : همچنین بازسازی ومرمت قرنیز پل‌های بزرگ نرده‌دار در ورودی تونل شماره ۳ به طرف آخر حوزه درهمان محور در حال اجرا است.

اتمام روکش آسفالت راه روستایی یخفروزان - زند آباد شهرستان اهر
علی سلطانی رئیس اداره راه وشهرسازی اهر در خبری دیگر از اتمام عملیات روکش آسفالت راه روستائی یخفروزان به زندآباد خبر داد و گفت: پروژه روکش آسفالت راه روستایی یخفروزان - زند آباد توسط پیمانکارطرف قرارداد به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی اظهارداشت : این عملیات بطول ۷ کیلومتر در مدت هفت روز از مورخه ۹۵/۰۳/۱۸ شروع و و در مورخه ۹۵/۰۳/۲۵ به اتمام رسید.

ادامه عملیات لکه‌گیری آسفالت در مسیر هشترود - مراغه
علیرضا اوشال رئیس اداره راه وشهرسازی هشترود در خبری دیگر از ادامه عملیات لکه‌گیری در مسیر هشترود به مراغه خبرداد و گفت: با توجه به اینکه مسیر هشترود - مراغه یکی از مسیرهای پرترافیک شهرستان است می‌تواند امکان تردد مسیرهای استان‌های شمال غرب کشور را از آزاد راه پیامبر اعظم فراهم کند.

وی در ادامه افزود: برای افزایش کیفیت رویه آسفالت و ایجاد مسیر مطمئن‌تر برای تردد وسائط نقلیه و کاهش تصادفات جاده‌ای، عملیات لکه‌گیری آسفالت همه روزه توسط راهداران زحمتکش با دستگاه‌های نگهداری این شهرستان در محور فوق انجام می‌گیرد.

اوشال اظهارداشت : امیدواریم این امر مورد رضایت هموطنان عزیز و رانندگان و کاربران محترم راه که از این مسیر تردد می‌نمایند واقع شده باشد.

لكه‌گيری قسمتی از راه‌های اصلی و روستايی شهرستان ملكان
رحیم احدی رئيس اداره راه و شهرسازی ملكان در خبری دیگر از لكه‌گيری قسمتی از راه‌های اصلی و روستايی شهرستان ملكان خبر داد و گفت: با عنايت به اهميت نگهداری راه‌های اصلی و روستايی و ضرورت ايجاد راه ايمن و سالم برای كاربران جاده‌ای و استفاده‌كنندگان از وسائط نقليه درسطح جاده‌ها، درادامه لكه‌گيری‌های آسفالت اخير، قسمتی از مسيرهای بزرگراه بناب به ملكان و ملكان به مياندوآب و همينطور باندهای رفت و برگشت كمربندی ملكان و راه روستايی ملكان به تازه قلعه و سرملو كه راه ارتباطی به روستاها و بخش چهاربرج مياندوآب منتهی مي‌شود، توسط همكاران راهداری درسطح حداقل ۱۵۰ مترمربع با مصرف حدود ۲۰ تن آسفالت گرم لكه‌گيری و چاله پركنی صورت گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پویا 0 0

    این محور میانه قره چمن از مدت های مدید در طرح چهار بانده شدن بوده که اجرا نشده همینطور طرح چهار بانده شدن جاده سرچم میانه که با ۱۵ کیلومتر زیرسازی رها شده اهمیت محور سرچم میانه قره چمن در این هست که قرار بوده بخش ترانزیت ماشین های سنگین از ازاد راه به این جاده ۳۲ منتقل شود حال میپرسید چرا؟ این مسیر غیر برفگیر هست و از نقاط گرمسیر و دره ای مثل میانه عبور میکند دقت کنید در اغلب بارش های برفی زمستان آزادراه مسدود میشود ولی جاده ترانزیت میانه بارانی باز هست آزادراه از تپه های ماهور عبور میکند و دارای سراشیبی و سربالایی هست که ماشین های سنگین مثل تریلر ها موتورشان داغ میکند و بخاطر همین اغلب از جاده ترانزیت یعنی سرچم میانه قره چمن میروند چون مسیر هموار و شیب ان صفر هست. جاده ترانزیت ۱۰ کیلومتر از خود ازادراه زنجان تبریز کوتاه تر هست بهمین دلیل تاکنون سه مصوبه هیئت دولت برای چهار بانده شدن این جاده تصویب شده که فاز اول ان از سرچم تا میانه رها شده و جاده قره چمن هم اغاز نشده این طرح امنیت ترانزیت شمالغرب بالا میبرد تامین امنیت ازادراه افزایش وکاهش خسارت به ازادراه از تردد کامیون ها اتفاق می یابد همچنین ارتباط شمالغرب و تبریز با پایتخت با وجود برف وصل می ماند همچنین تردد بالا وسایل سنگین و دوطرفه بودن وزیاد بودن تصادفات و کشته ها و جمعیت این شهرستان سومین شهرستان استان میباشد همچنین پانصد هزار مهاجر میانه ای ساکن تهران که به شهر خود سفر میکنند و بخاطر همین این محور اهمیت زیادی برای استان و شمالغرب برای کشور دارد که چهاربانده شدن در دستور کار بوده ولی متاسفانه با بی توجهی مسئولین خسارت زیادی به ازادراه و تلفات وارد شده