| کد خبر: 92514 |

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال تشریح کرد:

گزارش آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال

تین نیوز | مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با اعلام پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه یک آزادراه تهران- شمال از تکمیل این آزاد راه با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین‌های معارض منطقه یک حل شده است و امیدواریم بتوانیم این آزاد راه را به طور کلی در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل برسانیم.

مهران اعتمادی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزاده راه تهران - شمال گفت: هم اکنون ۱۲۰ جبهه کاری در منطقه یک آزاد راه تهران - شمال فعال است تا بتوانیم با تلاش هفت پیمانکار شاغل در این قطعه این منطقه را بهار سال ۹۶ به بهره برداری برسانیم.

اعتمادی گفت: منطقه یک این آزاد راه به طول ۳۲ کیلومتر دارای ۱۶ پل رفت و برگشت و ۳۲ هزار متر تونل رفت و برگشت است و با افتتاح این منطقه، فاصله تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاهتر می شود.

وی گفت: با افتتاح منطقه یک این آزاد راه طول مسیر تهران به شمال کوتاه می شود و ترافیک نیز در اطراف کرج بسیار کاهش پیدا می کند به همین دلیل شرکت آزاد راه تهران - شمال تلاش می کند این قطعه در موعد مقرر به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با بیان اینکه در فروردین، اردیبهشت و ۱۵ خرداد ماه امسال با تامین مصالح مورد نیاز و منابع مالی، پیشرفت کار ما در مناطق مختلف این قطعه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده است، گفت: در مجموع ۶ پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی در این آزاد راه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به رفع مشکلات زمین های معارض این آزاد راه به ایرنا گفت: خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض منطقه یک حل شده است و امیدواریم بتوانیم منطقه دو و سه این آزاد راه را نیز در موعد مقرر به پایان برسانیم تا این آزاد راه به طور کلی در سال ۹۹ به بهره برداری کامل برسد.

اعتمادی افزود: بررسی های ما نشان می دهد برای تکمیل قطعات دو و سه این آزاد راه بین هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه های اجرایی و هم افزایی، بتوانیم این منابع مالی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه احداث قطعه دوم این آزاد راه به طول ۲۳ کیلومتر در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: در این قطعه تونل البرز بزرگترین تونل کشور به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر هم اکنون در دست احداث قرار گرفته است و یک لاین آن هم اکنون به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

اعتمادی گفت: لاین دوم این تونل نیز در قطعه دوم چهار هزار و ۲۰۰ متر حفاری شده است و تمام مسائل مربوط به ساخت این قطعه تمام شده است.

وی با اشاره به قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال اظهار داشت: این قطعه با ۴۴ کیلومتر مسافت باردیگر مطالعات آن توسط شرکت های ایرانی آغاز شده و با شرکت دوو کره جنوبی برای انجام سرمایه گذاری در این قطعه به توافق رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال در ادامه اظهار داشت: برای تکمیل این قطعه هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده و برای مابقی آن باید هزار میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وی با اشاره به ضرورت مطالعات برای اجرای سیستم های تهویه تونل های این قطعه آزاد راه اظهار داشت: برای اجرای این سیستم ها با مشاور خارجی در تماس هستیم زیرا تجربه انجام این کار به این وسعت در ایران وجود ندارد.

وی گفت: پیش بینی ما این است که برای نصب روشنایی، سیستم های تهویه و اطفاء حریق در تونل های قطعه یک آزاد راه تهران - شمال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است.

به گفته وی هم اکنون پل شماره ۶ این آزاد راه به طول ۳۲۰ متر با ارتفاع ۸۰ متر به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که یک باند آن به صورت کامل تکمیل شده و باند بعدی آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم این پل تا پایان آذر ماه امسال به اتمام برسد.

وی گفت: این پل ویژگی های خاص خود را دارد و به علت این که پایه ای ندارد بصورت قالب های پیشرو بتون ریزی می شود و پس از آن بتون این پل به فاصله مشخصی کشیده می شود.

وی اظهار داشت: برای نخستین بار در قطعه یک این آزاد راه دو تونل دوقولو دو قوسی در حال احداث است که یکی از این تونل ها ۴۱۵ متر و دیگری ۲۷۵ متر طول دارد زیرا در مناطقی که عرض مسیر اجازه ندهد ما مجبور هستیم تونل ها را با یک پایه میانی به یکدیگر متصل کنیم.

اعتمادی یادآور شد: از منطقه تالون تا سنگان در مجموع سه تونل به طول دو هزار و ۳۰۰ متر، هفتصد تا هشتصد متر در حال احداث است که عملیات حفاری آن ها به پایان رسیده و عملیات لاینینگ آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین عملیات لاینینگ تونل در کشور در این آزاد راه در حال انجام است اظهار داشت: برای انجام عملیات لاینینگ بیست قالب ساخته شده است که هزینه هر یک از این لاینینگ ها بین یک و نیم تا چهار میلیارد تومان است تا بتوانیم پوشش داخلی تونل ها را انجام دهیم.

قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد و با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می شود.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است، تونل های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره ای برای سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.