| کد خبر: 92498 |

نماینده مردم دماوند در مجلس مطرح کرد:

لزوم ساماندهی و نوسازی ناوگان هوایی و ریلی کشور

تین نیوز | قاسم میرزایی، نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضرناوگان کهنه هوایی و ریلی کشور نیازمند ساماندهی و نوسازی است که این مهم به عنوان یک طرح کلان ملی زیر سایه تعامل و همکاری‌های دایمی مجلس و وزارت راه و شهرسازی امکان‌پذیر است.

قاسم میرزایی نیکو گفت: تمامی مشکلات موجود در حوزه راه وشهرسازی از قبیل مشکلات مربوط به ناوگان هوایی ریلی، مسکن عمران و بندری با تعامل گفت و گو و برنامه‌ریزی حل و فصل می‌شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با مهم دانستن رویکرد تعاملی مجلس با وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: علی‌رغم وجود تحریم‌ها و تنگناهای مالی دولت در همه حوزه‌های حمل و نقلی عملکرد قابل دفاعی داشته و در همین راستا وزارت راه و شهرسازی با فعال نگه داشتن پروژه‌های عمرانی توانسته تا حدودی به داد این بخش برسد.

این عضو مجلس، مسکن مهر را از مهمترین چالش‌های پیش روی وزارت راه وشهرسازی دانست که در سایه تعامل با مجلس قابل حل و پیگیری است و تصریح کرد: اگرچه مسکن مهر با هدف مقدسی شروع شد؛ اما در عمل و اجرا در مکان‌یابی، توزیع، تولید و نحوه تخصیص منابع کاملاً به بیراهه رفت و آن را به مهترین مشکل دولت یازدهم و به تبع  وزارت راه و شهرسازی تبدیل کرد. بر همین اساس یکی از چالش‌های ما در مجلس فعلی در بخش مسکن، به سرانجام رساندن مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نمایندگان با مشکلات عمرانی زیادی در حوزه‌های انتخابیه خود مواجه هستند که باید به محض شروع کار کمیسیون عمران در دستور کار قرار بگیرد، ادامه داد: پروژه های زیادی وجود دارد که به دلیل عدم تخصیص منابع مالی کافی روی زمین مانده است. کمیسیون عمران به محض مشخص کردن اولویت‌های یکسال آینده با دعوت از مدیران وزارتخانه درصدد یافتن راه حلی برای آنها خواهد بود.

 میرزایی نیکو با بیان اینکه توجه نمایندگان به مشکلات منطقه‌ای به معنای فارغ شدن آنها از مسایل کلان نیست افزود: از آنجا که پیگیری طرح‌های کلان و مشکلات فرامنطقه‌ای نیازمند بودجه‌های کلان است، گاهی توجه نمایندگان به حل و فصل مشکلات منطقه‌ای محدود می‌شود اما این به معنای بی تفاوتی نمایندگان به مسایل کلان و ملی نیست. در حال حاضر ناوگان کهنه هوایی و ریلی کشوری نیازمند ساماندهی و نوسازی است که از نگاه مجلس دور نمانده است.                                                                                    

وی در خصوص اهمیت تشکیل کمیسیون عمران با نمایندگان صاحب تخصص و نقش آن در بهبود تعامل و کارایی وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: کمیسیون عمران از جمله کمیسیون‌هایی است که معمولاً متقاضیانش بیشتر از ظرفیت آن هستند. به همین دلیل، هیات‌ رئیسه، متقاضیان را بر اساس تخصص، سابقه و تجربه به این کمیسیون هدایت می‌کند. در این دوره نیز تمامی نمایندگان انتخاب شده در کمیسیون صاحب سوابق درخشانی در حوزه راه و شهرسازی هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.