| کد خبر: 91961 |

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با تین‌نیوز

◄ هر وقت ریل ملی تولید شد؛ واردات را متوقف می‌کنیم

تین‌نیوز| ورود کشورهای اروپایی برای انجام مذاکرات صنعتی به کشور محصول فضای پسابرجام است. در حوزه‌های زیرساختی حمل ونقل ریلی نیز، تعداد قابل توجهی از شرکت‌های خارجی با حضور در فضای صنعتی ایران و اطلاع از شرایط موجود و نحوه همکاری، در مرحله مبادله پیش‌نویس قرارداد‌ها هستند.

مسعود نصرآزادانی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در گفت‌وگو با تین‌نیوز ضمن بیان اینکه شرکت‌هایی از ایتالیا، روسیه، اکوادور و دیگر کشورهای اروپایی آمادگی خود را برای همکاری با شرکت‌های داخلی اعلام کرده‌اند، می‌گوید: برخی شرکت‌ها از کشور چین و هند نیز برای حضور در پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی، با طرف‌های ایرانی وارد مذاکره شده‌اند.

این در حالی است که در شرایط تحریم، تجارت برون‌مرزی ایران در صنعت ریلی، محدود به کشور چین بود و هیچ بازار رقابتی وجود نداشت؛ اما ایجاد فضای رقابتی در نتیجه تحقق برجام موجب شد تا قیمت‌ها منطقی‌تر شود.

نصرآزادانی با مقایسه قیمت‌ها در شرایط تحریم و پس از برجام، می‌گوید: قبل از برجام برای هر تن ریل، 800 یورو پرداخت می‌شد که این رقم با حدود 200 یورو کاهش بعد از توافقات بین‌ا‌لمللی در آخرین خرید انجام شده، به 595 یورو برای هر تن رسید.

وی می‌افزاید: این خرید در مناقصه از بهترین شرکت چینی به صورت محدود انجام شد. در شرایط کنونی که تولیدکنندگان داخلی هنوز محصولی ارائه نداده‌اند؛ این قرارداد ادامه پیدا می‌کند اما این همکاری با شرکت چینی مشروط به آن است که در صورت تولید ریل داخلی، محصول از شرکت داخلی تامین شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.