| کد خبر: 91943 |

وعده مسئولان درجاده هشتبندی چپ کرد / جان مردم در گرو تخصیص اعتبار

تین نیوز | بخش توکهور و شهر هشتبندی میناب یکی از نقاط شرق هرمزگان و شهرستان میناب است که با وجود قرار گرفتن قطب کشاورزی استان در این مناطق، سالها است مردم آن از نبود جاده مناسب رنج می برند.


«حادثه هیچ گاه خبر نمی کند» جمله ای که مردم بخش توکهور وشهر هشتبندی میناب بارها به هنگام از دست دادن جان شهروندان خود در حوادث جاده ای سالهاست از دهان مسئولان شنیده اند بدون آنکه برای جلوگیری از آن  اقدام مناسبی شود.

حوادث رانندگی در این جاده پر پیچ وخم جان مردم را تهدید می کند و این جاده که به قول مسئولان سالهاست در انتظار تخصیص اعتبار است همچنان به سرانجام نرسیده است .
 

قطب کشاورزی استان جاده مناسب ندارد
بخش توکهور و شهر هشتبندی میناب به دلیل داشتن دشت های سرسبز و هزاران هکتار از اراضی و زمینهای حاصلخیز کشاورزی  و باغی  که محصولات  کشاورزی استان وشهرستان را  تامین می کند فاقد یک جاده مواصلاتی مناسب است در صورتی که این نقطه از کشور باید دارای جاده ترانزیتی  باشد.

کشاورزان هشتبندی در فصل کشاورزی وبرداشت محصولات خود با مشکلات زیادی مواجه هستند تا جایی که به دلیل نبود جاده اغلب کشاورزان از برداشت محصولات خود منصرف می شوند.
حتی بعضی مواقع نیز مشاهده می شود که کامیونهایی  که برای ترانزیت محصولات کشاورزان در این شهر بارگیری کرده اند در طول مسیربه علت وضعیت بد جاده  دچار حادثه می شوند.

علی رئوفی مسئول خانه کشاورز بخش توکهور وشهر هشتبندی اظهار داشت: بخش توکهور وشهر هشتبندی سالهاست که محصولات کشاورزی وباغی آن نیاز بازار استان و شهرستانها را تامین می کند و خریداران زیادی از شهرستانهای کشور با شرایط بد جاده به این منطقه می آیند.

وی بیان داشت: آنچه برای مردم این منطقه از عجائب محسوب می شود این است که مسئولان بلند پایه استانی وکشوری زیادی تا کنون به این منطقه سفر کرده اند واین جاده را دیده اند اما هیچ دستوری برای بهسازی آن نداده اند.

محورمیناب به هشتبندی از راه روستایی به راه اصلی ارتقاء پیدا کند
منطقه هشتبندی میناب بیش از ۱۰ سال است در تقسیمات کشوری از دهستان به بخش و شهر ارتقاء پیدا کرده ، اما راه آنها هنوز همان راه روستایی بوده و به راه فرعی واصلی ارتقاء پیدا نکرده است.

این در حالی است که منطقه جغین در همجواری هشتبندی از زمانی که به بخش ارتقاء پیدا کرده است با پیگیری های مسئولان شهرستان رودان محور روستایی جغین به رودان ار راه روستایی به راه فرعی استاندارد ارتقاء یافته است.

خلیل مسلمی رئیس شورای بخش بیان داشت: در سالهای اخیر بارها درخواست ارتقاء بخش به شهرستان و جاده های روستایی به اصلی و فرعی به مسئولان استان و رئیس جمهور وقت ارائه شده اما به این درخواست مردم هشتبندی توجهی نشده است.

مسلمی گفت: یکی از عواملی که سبب شده است به جاده هشتیندی توجهی نشود این است که عنوان راه روستایی را به جاده هشتبندی داده اند تا از دایره اعتبارات کشوری و استانی فاصله گیرد و این اعتبارات اختصاص یافته به راههای استان به هشتبندی ختم نمی شود.

رئیس شورای بخش توکهور و شهر هشتبندی عنوان کرد: در طول ۲۰ سال گذشته از سوی مدیران مختلف فقط وعده سیاسی شنیده اند و هیچ اقدام و عملی صورت نگرفته است.

مسلمی گفت: تنها راه حل این است که این جاده به راه اصلی ارتقاء یابد تا از محل اعتبارت ملی و استانی بتوان به درستی جاده هشتبندی که به جاده مرگ معروف شده است را بهسازی و تعریض و نوسازی کرد.

بعد از گذشت ۲۰سال هنوز هیچ اعتباری به آن اختصاص نیافته است
جاده هشتیندی میناب که در اوایل دهه ۷۰ به دست جهادگران ساخته شده است سالهاست که در وعده های سیاسی مدیران ،نمایندگان، و دولتهای مختلف مانده تا هرساله شاهد از دست دادن جان بسیاری از شهروندان بخش توکهور و هشتبندی باشیم.

تنها بهانه مسئولان برای تعلل و به درازا کشیده شدن اجرای این طرح و ایمن سازی جاده، نداشتن اعتبار است .

پیمانکار پروژه مشخص شد
محمد ذاکری رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان میناب گفت: طرح بهسازی وتعریض جاده هشتبندی بعد از پایان کار مطالعاتی آن در مرحله مناقصه برای تعیین پیمانکار قرار گرفت که در حال حاضر با مشخص شدن پیمانکار ان در مرحله اختصاص اعتبار به پیمانکار قرار دارد.

ذاکری گفت: جاده هشتبندی یک جاده روستایی است و برای جذب اعتبار از محل اعتبارات استانی باید کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان تصمیم گیری کنند.

وی عنوان کرد: این طرح که در کمیته برنامه ریزی در حال بررسی است با اختصاص اعتبار در مرحله نصب کارگاه تجهیزات قرار می گیرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی میناب گفت: تا کنون هیچ اعتباری به این طرح و پروژه اختصاص نیافته است و همچنان در انتظار اختصاص اعتبار و شروع به کار برای بهسازی جاده هشتیندی هستیم.

حال مردم بخش توکهور وشهر هشتبندی میناب همچنان باید در انتظار باشند و ببیند در سالی که از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل نامگذاری شده ، برای جاده این منطقه اقدام و عملی رخ می دهد یا اینکه این وعده ها ادامه پیدا خواد کرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اهالی هشت بندی 0 0

    با سلام : امروز شاهد مسدود شدن جاده پرتردد ، فرسوده و خطرناک موصلاتی هشت بندی به میناب توسط مردم این مناطق بودیم که علیرغم وعده های فراوان مسئولان همچنان وضعیت تاسف باری داره که دید کم ، سقوط دردره ها ، چپ کردن خودروها در پیچ های خطرناک و کشته شدن مردم این مناطق بارها اتفاق افتاده ،و همچنان این جاده تلفات میگیرد....