| کد خبر: 91935 |

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد:

◄ لزوم توجه ویژه به زیرساخت سرمایه‌گذاری در کشور

تین‌نیوزا یکی از نمایندگان مجلس دهم، زیرساخت بانکی در کشور را برای سرمایه‌گذاری خارجی مناسب ندانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی تین‌نیوز از صحن علنی مجلس، مرتضی صفاری، پس از ارائه گزارش وزیر امور خارجه، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خارجی و   انتقال سرمایه خارجی از یک نقطه به نقطه دیگر نیاز به بستر سازی دارد که که یکی از آنها بستر سیاسی است.
 
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در ادامه، افزود: در طول دهه‌های گذشته، تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که دول خارجی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در ایران ایجاد کرده‌اند مشکلات بسیاری را برای کشور فراهم کرد که خوشبختانه این مشکلات تا حدی با تلاش‌های وزارت‌امور خارجه رفع شد.
 
صفاری با تأکید بر این مهم که در حال حاضر سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری، تمایل زیادی به حضور در بازار ایران را دارند، تصریح کرد: بستر دیگر استقرار سرمایه خارجی، حوزه اقتصاد است و سرمایه‌گذاری خارجی در بستر اقتصادی به صورت دستوری از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل نخواهد شد پس بنابراین این موضوع باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
 
صفاری با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری خارجی باید بازگشتی تضمین شده داشته باشد، افزود: فضای مناسب برای سرمایه2گذاری خارجی باید در داخل کشور فراهم شود هر چند که متأسفانه در حال حاضر فضای مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی نیز وجود ندارد.
 
وی در پایان با تاکید بر لزوم ایجاد کارآمد سیستم بانکی در کشور، گفت: به جهت سرمایه‌گذاری خارجی زیرساخت بانکی مناسبی در کشور وجود ندارد که باید در جهت رفع این مشکل تلاش‌های لازم صورت بگیرد همچنین برای ورود ارز خارجی به کشور باید به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای داشت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.