| کد خبر: 91929 |

◄رونمایی از نخستین دستگاه اندازه‌گیری آنلاین پارامترهای هوای بنادر کشور

تین‌نیوز| نخستین دستگاه اندازه‌گیری آنلاین پارامترهای هوای بنادر کشور در بندر شهید رجایی رونمایی شد.

به گزارش تین‌نیوز؛ حمیدرضا محمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اعلام خبر رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری آنلاین پارامترهای هوای پاک در بزرگترین بندر تجاری ایران، گفت: این دستگاه ذرات معلق محیط، مونو اکسید کربن(CO)، اکسید نیتروژن( NO)، دی‌اکسید نیتروژن (NO٢)، دی‌اکسید گوگرد (SO٢) و ازن (O٣) را به صورت آنلاین براساس واحد در میلیون (ppm) گزارش‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به الزامات بند قانونی در این زمینه افزود: پیش از این اندازه‌گیری پارامترهای سنجش سلامت و پاکی هوا در این بندر به صورت سالانه توسط شرکت‌های مشاوران و به شکل برون‌سپاری اندازه‌گیری می‌شد.
 
حسینی اظهار داشت: این دستگاه چرخ‌دار و قابل حمل در بخش‌های مختلف در محوطه‌های مجتمع بندری است و هشدارهای عبور از حد معین استانداردها را در نقاط مختلف نشان می‌دهد که این دستگاه در مدت ٣ ماه با هزینه ٦ میلیارد ریال با حمایت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور بر اساس استانداردها تنظیم و نصب شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با ریشه‌یابی موارد آلودگی بالاتر از حد استاندارد، اقدامات اصلاحی و کنترلی برای تجهیزات، پایانه‌ها و نوع کالاها اتخاذ می‌شود.
 
محمد حسینی با اشاره به ویژگی منحصربه‌فرد این دستگاه افزود: نمونه‌گیرهای دستگاه به علت اینکه محدوده تنفسی بین ٤,٥ تا ٦ متر است، در این ارتفاع نصب شده‌اند.
 
وی گفت: پیش از این تجهیزات در استان هرمزگان تنها یک نمونه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس وجود داشت و قابل حمل در محیط داخلی نبود.
 
محمد حسینی افزود: این اقدام براساس برنامه پنجم توسعه و ماده قانونی ١٩٣، با هدف افزایش سطح ایمنی، بهداشت و سلامتی جامعه کارگری راه‌اندازی شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بندر شهید رجایی با جامعه فعال بندری بیش از ١١ هزار نفر، از نقاط مهم در توسعه حمل‌ونقل دریایی کشور است و از پذیرش سالانه ٩ میلیون انواع کالا برخوردار است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.