| کد خبر: 91909 |

مدیریت ایمنی راه‌ها، اولویت فارس در عمل به اقتصاد مقاومتی

تین نیوز | مدیریت ایمنی راه‌ها مهم‌ترین اقدام حوزه راهداری فارس در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، علیرضا سیاهپور با بیان مطلب فوق، سیاست‌های حوزه راهداری فارس در سال مزین به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" را تشریح کرد و گفت: یکی از مواردی که در اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی است که در حوزه راهداری می‌شود به نگهداری از راه‌ها و ارتقاء ایمنی جاده‌ها بر اساس شاخص‌هایی همچون تردد بیشتر، جمعیت، نقاط پرحادثه و ... اشاره کرد که می‌توان با برنامه‌ریزی به این مهم دست یافت.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی بر "مدیریت مصرف" تاکید شده، ادامه داد: مدیریت مصرف با تأكید بر اجرای سیاست‌های كلی "اصلاح الگوی مصرف" آیتمی است که در حوزه راهداری می‌توان بر آن تمرکز کرد و موجبات کاهش بسیاری از هزینه‌ها را فراهم آورد؛ هزینه‌هایی همچون مصرف سوخت و استهلاک ماشین آلات راهداری که با بهسازی ناوگان و استفاده بهینه می‌توان به این مهم دست یافت.

سیاهپور در ادامه به دیگر برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان فارس برای اقدام و عمل در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: استفاده از آسفالت‌های حفاظتی، لکه‌گیری، بازسازی تابلوها فرسوده و صدمه دیده، تحقیق جهت اقدامات پیشگیرانه در حوزه ایمنی و نگهداری بر اساس دستاوردهای علمی روز برای کاهش هزینه‌ها و افزایش ارتقاء سطح کیفی و ایمنی جاده‌ها از مواردی است که امسال و در راستای اقتصاد مقاومتی بر آن تمرکز خواهیم کرد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان فارس هم چنین اظهار داشت: صرفه جویی در هزینه‌های عمومی كشور با تأكید برتحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضروری و هزینه‌های زاید از دیگر مواردی است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده که در این راستا برون سپاری بخشی از فعالیت‌های راهداری به بخش خصوصی با هدف چابک سازی و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها را در دست بررسی داریم و به عنوان طرحی پژوهشی- اجرایی در این حوزه در حال مطالعه است.

وی یادآور ساخت: برون سپاری فعالیت‌های راهداری به بخش خصوصی تحولی است که اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در ساختار حوزه راهداری به دنبال آن است و این مورد هم در راستای سیاست‌های اقتصادی و هم بر چابک سازی بدنه این بخش از دولت تاثیربسزایی دارد.

وی به بخش دیگری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحت عنوان "تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن بویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر" اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در دستور کار مدیران اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار گرفته و تمامی فعالان علمی و پژوهشی این اداره کل تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا این مهم تحقق یابد.

سیاهپور اضافه کرد: راه اندازی واحد علمی، پژوهشی و تخصصی راهداری در فارس با هدف انجام پژوهش‌های کاربردی جهت بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، کاهش هزینه‌ها، ارتقاء کیفی سطح فعالیت‌ها و... از دیگر اقدامات شاخص ما در سال مزین به نام " اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.