| کد خبر: 91896 |

◄ برگزاری همایش محیط زیست در بندر شهید رجایی

تین‌نیوز| همزمان با هفته گرامیداشت محیط زیست همایشی با حضور مسئولان و فعالان زیست محیطی حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، حمیدرضا محمدحسینی در این همایش که جمع کثیری از مدیران و کارشناسان واحدهای HSE شرکت های مستقر در بندر شهید رجایی و همچنین فعالان و دوستداران محیط زیست حضور داشتند، از رسالت‌های مهم سازمان بنادر در زمینه صیانت از محیط زیست دریایی و ساحلی سخن به میان آورد.

وی افزود: استان هرمزگان به دلیل همجواری با دو پهنه آبی دریای عمان و خلیج فارس، برخورداری از 2 هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی و .... از یک اکوسیستم حساس برخودار است که ترویج آگاهی‌های زیست محیطی و فرهنگسازی در این رابطه ضرورت دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار توجه بیشتر مسئولان استان و همچنین فعالان و دست اندرکاران منطقه صنعتی غرب بندرعباس به رعایت الزامات زیست محیطی در مسیر توسعه اقتصادی استان هرمزگان شد و بیان کرد: صیانت از محیط زیست دریایی و ساحلی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مسئولان بندر شهید رجایی قرار دارد.

اسماعیل مکی‌زاده رییس اداره حفاظت و نجات دریایی استان هرمزگان به بیان گزارشی از اقدامات و دستاوردهای بندر شهید رجایی در اجرای الزامات مربوط به کنوانسیون‌های بین‌المللی پرداخت و گفت: سازمان بنادر به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در بیش از 30 کنوانسیون بین‌المللی دریایی و بندری عضو است که از جمله آن کنوانسیون مارپُل در زمینه مقابله با آلودگی‌های دریایی است.

سید مشکوه جلیلیان رییس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی ادراه کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای طرح ساماندهی، نوسازی و بهسازی کامیون ها و کِشنده های فرسوده و غیراستاندارد در بندر شهید رجایی طی سالیان گذشته به عنوان اقدامی موثر برای کاهش آلایندگی ها در این مجتمع عظیم بندری سخن گفت.

وی همچنین اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن بیش از 4 هزار و 100 تجهیز مختلف در بزرگترین بندر تجاری کشور و صدور گواهینامه‌های یکساله و دوره‌ای در زمینه ایمنی و صلاحیت کار آنها را به عنوان اقدامی دیگر در کاهش اثرات منفی زیست محیطی فعالیت‌های عملیاتی در این بندر دانست.

صابر قاسمی استاد دانشگاه، پژوهشگر با ارایه یک گزارش علمی، گوشه‌هایی از اهمیت سرمایه‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند ثروت‌های طبیعی و زیست محیطی استان هرمزگان را برای حضار تشریح کرد و به بیان برخی تهدیدات و چالش‌های مربوط به تخریب طبیعت و نابودی گونه‌های مهم تنوع زیستی در این استان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در این مراسم نخستین سازمان مردم نهاد(سمن) زیست محیطی حوزه دریایی و بندری هرمزگان رونمایی شد و دوستداران محیط زیست در بندر شهید رجایی از این پس می‌توانند در قالب یک انجمن شناسنامه‌دار به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود بپردازند.

تجلیل از فعالان و دست‌اندرکاران حوزه محیط زیست شامل دونفر از اعضای شورای اداری به عنوان حامی محیط زیست، دو تن از ساکنان شهرک‌های مسکونی شهید رجایی و شهید باهنر که کمترین میزان مصرف آب و برق راداشته‌اند، یک نفراز کارگران پاکبان و یک نفر کارگر فضای سبز به عنوان برنامه پایانی این همایش بود.

همچنین به 6 نفر از کارکنان بندر شهید رجایی که پیشنهادات وراهکارهایی را در خصوص مصرف بهینه انرژی در این مجتمع بندری و شهرک‌های مسکونی ارایه کرده بودند، جوایزی اهداء شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.