| کد خبر: 91871 |

احترام به استقلال نظام مهندسی ساختمان

تین نیوز | همانطور که بارها اعلام شده است خط‌مشی وزارت راه و شهرسازی، پرهیز از دخالت در امور سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌هاست.

ما در امور سازمان‌ها دخالتی نداریم و استقلال آنها را محترم شمرده‌ایم. وظایفی که براساس قانون برای وزارت راه و شهرسازی معین شده در ۳ محور کلی هدایت، حمایت و نظارت خلاصه شده است.

در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکلات موجود نظام مهندسی ساختمان که ریشه در گذشته داشته و اکنون خود را نشان داده، اقداماتی در نظر گرفته است که ارتباط مستقیم با ارکان اصلی سازمان (به روش برگزاری نشست‌های پی در پی و منظم) گام نخست آن محسوب می‌شود.

ارتباط منسجم و مستقیم وزارت راه و شهرسازی با ارکان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور امری مفید و بسیار تاثیرگذار است. چنین اقداماتی موجب وجود صمیمیت بین شرکت‌کنندگان شده و موجب ارائه آموزش‌های لازم برای تمامی سمت‌ها و افراد در جایگاه‌های مختلف می‌شود. این مسائل در رفع مشکلات موثر خواهد بود. تنظیم شیوه‌نامه ویژه برای عملکرد تمامی بخش‌ها از جمله بخش بازرسی، پیشنهاد و اقدامی خوب در این زمینه است. ما باید نقشه راهی برای بخش‌های گوناگون داشته باشیم تا افراد چگونگی و میزان وظایف خود را دانسته و براساس آن عمل کنند.

بازرسان نظام مهندسی نیز باید نظارت داخلی بی‌طرفانه همراه با حفظ ادب و احترام در سازمان‌ها داشته باشند. بازرس به هیچ عنوان حق دخالت در امور اجرایی مدیران را نخواهد داشت. اعلام تخلفات هر بخش به نهادهای نظارتی بالاتر، دقت در زمینه انجام و رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌ها در سازمان‌ها، رعایت حقوق اعضا به میزان یکسان در بخش‌های گوناگون و بررسی صحت اطلاعات مدیران از وظایف بازرسان محسوب می‌شود. دسترسی به اطلاعات، اطلاع از تصمیمات مدیران و شرکت در جلسات هیات‌مدیره و مجمع از حقوق آشکار بازرسان در سطح سازمان‌هاست. باوجود این حقوق و حضور این افراد در جلسات، اجازه دخالت در امور اجرایی و تصمیمات سازمان‌ها به هیچ عنوان برای بازرسان صادر نشده است. در واقع دو موضوع دخالت و نظارت بسیار باریک و به هم نزدیک هستند که باید به آنها توجه کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.