| کد خبر: 91489 |

چرا خودروسازان تفاهم نامه‌ها را تایید نمی‌کنند؟

تین نیوز | رنویی‌ها در شرایطی از تفاهم با دو خودروساز بزرگ ایران صحبت به میان آورده‌اند که این موضوع هنوز رسما مورد تایید مسوولان این دو شرکت قرار نگرفته و ظاهرا دلیل آن، مذاکرات موازی با دیگر خودروسازان جهان است. همین چندی پیش بود که پیمان کارگر، مدیرعامل رنوپارس در گفت‌و‌گویی اعلام کرد رنو و خودروسازان ایرانی با یکدیگر به تفاهم رسیده و قرار است دو محصول جدید به نام‌های «کوئید» و «سیمبل»، یکی در ایران خودرو و دیگری در سایپا به تولید برسد. این در حالی بود که نه ایران خودرویی‌ها و نه سایپایی‌ها هیچ‌کدام واکنش مثبتی به این اظهارات نشان نداده و تفاهم با رنو و تولید کوئید و سیمبل را تایید نکردند. در کنار خودروسازان، حتی مسوولان وزارت صنعت،معدن و تجارت نیز تفاهم با رنو را مورد تایید قرار ندادند تا اظهارات رنویی‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و تردیدهای زیادی در مورد آن مطرح شود. با این حال مسوولان رنو همچنان تاکید می‌کنند که با خودروسازان ایرانی به تفاهم رسیده و تولید کوئید و سیمبل نیز قطعی است. در این شرایط، به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی تایید نشدن تفاهم با رنو از سوی خودروسازان ایرانی و مسوولان وزارت صنعت، مذاکرات موازی ایران خودرو و سایپا با سایر شرکت‌های خودروساز دنیا است. در حال حاضر، دو خودروساز بزرگ کشور مشغول مذاکره با خارجی‌ها برای همکاری مشترک هستند و از آنجاکه می‌خواهند نهایت امتیاز را از آنها بگیرند، فعلا میلی به افشای جزئیات تفاهم با خودروساز فرانسوی و تایید رسمی این موضوع ندارند. به‌عبارت بهتر، خودروسازان داخلی بیم آن را دارند که در صورت تایید تفاهم با رنو، مذاکرات شان با دیگر خودروسازان دنیا (از جمله فیات و سیتروئن) به چالش خورده و نتوانند امتیازات لازم را از آنها بگیرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.